Çarşamba, Nisan 17, 2019 By: Oku Arz

Sonsuz mutluluk müjdesi O Nur'dan akar



Yine yağmurlar yağdı vahyin göğünden, kurmuş damarlarıma can geldi, süpürdü tozu, pisliği ruhuma bahar geldi ey!
 Halacığım "Cüz okur musun?" dedi. Cüz başka niyetler ile okunsada ben nasibim diye anlamını da bağrıma basarım. Yıllardır meal okuduğum halde işte kırk dokuzumun Receb ayında ilk defa görmüş gibi vuruldum. A'râf suresinin bağrında Musa(a.s) ın yoldaşlığyla, Rabbi ile muhabbetine hayran ola ola işte 157.ayet mealine gelince o yüce ahlakın Nur yüzüne, gül yüzüne şahit oldum.

Baktım döndüm kendime var mı o ahlakı yansıtan takvam, diye . Kötülük etmek isteyeni teşfik mi ettim ya da ortak mı oldum ya da bir fiil kötülüğün annesi mi oldum? Yoksa öfkesi taşmış kötülük için can atana iyiliği emrederek güzele mi teşfik ettim! Haram olanları engelleyebildim mi, yoksa hoşnut olsunlar diye sustum mu? Birileri harama çağırdığında onun haram olduğunu açıkça beyan edebildim mi? Sırtlardaki ağır yükleri kaldırmaya, zincirlerden kurtarmaya vesile olabildim mi? Bu güzellikleri yapanlara ne kadar destek olabildim? Kur'an Nur'unu ne kadar izleyebildim! O güzel ahlak Nur'unu...

157.ayet peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v) in güzel ahlakını, risaletini ne muhteşem parlak beyan ediyor. Âh ne kadar nasiptar oldum? Sûre 165.ayetiyle kötülüklerden alıkoyanlara müjde verir, nasihatleri unutup kötülüğe dalanlara ise azap uyarısı verilir. Bir sonraki ayette ;aşağılık maymun olun, denir. Bu yasaklandıkları şeylerden dolayı kızıp haddi aşamalarının sebebi ile bu cezaya düşüyorlar. 'Maymunlaşmak ! "sınırsızca kendini bilmeden şehvete düşmek olsa gerek. Maymunların hayatına baksak bu hali anlayacağız. Estağfirullah el Azîm. Müheymin esmana sığınırız Rabbimiz, Sen Ğafur-ur Rahîm' sin. @ikraela
 #esmaulhusna #Müheymin




Bu güzelliği yeni aldım. Etrafta ise öyle muhteşem portakal çiçeği kokusu var ki, ister istemez o harika kokunun yeni aldığım bu çiçekten geldiğini sanıyorum. Hani yanımda ya, hani katmer katmer açmış ya, en güzel sözlerini söylüyor ya ondan!

Yusuf gömleği kokusu bir yayılsın, sanki herşey Yusuf kokar. İşte peygamberimiz (s.a.v) güzel ahlakı tecellisi bir yayılsa alemler Yusuf gömleği kokar.... Salavat getirirken ellerin birbirinin avucunun içine alınması çok güzel bir geleneğimizdir . Sıcak, samimi, merhametli, mahremiyetli, güven veren d/okunuş. Yürekten hissedilen o Yusuf yüzlü peygamberimizin(s.a.v) muhabbetini duyuran selam ne güzel.... Müheymin esma-i şerifinin semasından baksak Allah'ın bizi nasıl koruduğunu daha iyi çözeriz. Güzel ahlak örneği peygamberimiz bizim için sonsuz mutluluk müjdesi, nurudur. O Bu güzelliği yeni aldım. Etrafta ise öyle muhteşem portakal çiçeği kokusu var ki, ister istemez o harika kokunun yeni aldığım bu çiçekten geldiğini sanıyorum. Hani yanımda ya, hani katmer katmer açmış ya, en güzel sözlerini söylüyor ya ondan! Yusuf gömleği kokusu bir yayılsın, sanki herşey Yusuf kokar. İşte peygamberimiz (s.a.v) güzel ahlakı tecellisi bir yayılsa alemler Yusuf gömleği kokar.... Salavat getirirken ellerin birbirinin avucunun içine alınması çok güzel bir geleneğimizdir . Sıcak, samimi, merhametli, mahremiyetli, güven veren d/okunuş. Yürekten hissedilen o Yusuf yüzlü peygamberimizin(s.a.v) muhabbetini duyuran selam ne güzel.... Müheymin esma-i şerifinin semasından baksak Allah'ın bizi nasıl koruduğunu daha iyi çözeriz. Güzel ahlak örneği peygamberimiz bizim için sonsuz mutluluk müjdesi, nurudur. O nurdan akar tüm güzellikler. "Elhamdullillahi rabbil alemin " #allahummesallialaseyyidinamuhammed @ikraela #esmaulhusna #Müheymin #şakayık #bahar #söz #güzelsöz akar tüm güzellikler. "Elhamdullillahi rabbil alemin " #allahummesallialaseyyidinamuhammed @ikraela
 #esmaulhusna #Müheymin #şakayık #bahar #söz #güzelsöz




Evet Kalu Bela-dan beri sözümüz var, kaçış yok... Bozulmuş nesiller ve hatadan dönmeyişlerine kılıf değilmiş atalarının şirk koşmuş olması... Hani:" bu hastalıklar onlardan bulaştı ya da atalarımdan geçti genetik bilgiler gibi"diyemeyiz. Nesilden nesile genetik ya da bulaşıcı olarak geçen hastalıkların ilaçları olduğu gibi manevi, sosyal hastalıklarımızın ilaçları, şifalar vardır. Yani hiç bir bahane üretemez, "Bu atalarımızdan gelen dert" diye... Sûre bunlara işaret ederken ayetler verildiği halde hevasına uyan insanı köpeğin haline benzetiyor. Köpek insan basamağına ulaşamayan hevasının peşine takılmanın remzi, işareti, mührüdür. Heva peşinde oradan oraya sürüklenmenin heceleri olarak bize ayet olsun diye yaratılmışlardır. Bir aşı ile vücut hasta edebilecek mikrobu tanır ve önlem alır. O canlı ayetlerde biz hasta hallerimizi tanıyalım diye de vardır, eko sistemin zincirine bağlı olarak. Tüm hayvanlar Rabbinin emrine sadık kodlanmış okunası Kainat ayetidir . Araf suresi 179.ayet bunu işaret eder. Ayetler verildiği halde ayete değil de hevasına uyan Araftadır. Marifet dağına ermiş olsa da nefsini kesmeyi öğrenemediğinden nefsi emmareye düşer. Estağfirullah el Azîm, Muhammed (s.a.v) güzel ahlak ile bizi koru ya Müheymin ya Allah ya Nur. Ayetlere sırt dönen değil onu hak ile idrak edip yaşamayı nasip et. Kur'an hem rehber hem ilaç hem şifadır. "Elhamdülillahi rabbil alemin "
@ikraela

#esmaulhusna #müheymin

0 yorum:

Yorum Gönder