Cuma, Nisan 05, 2019 By: Oku Arz

Bismillah ne demek?




"Bismillahirrahmanirrahim " "Bismillah" Rahman Rahîm Allah ismi ile... Rahman Rahîm Allah adıyla... Allah ismiyle Allah adıyla... Besmele-nin anlamı hakkında çeşitli yorumlar var ulemadan... Yok şu doğru söylemiştir, yok bu doğru söylemiştir diyemeyiz. Hepsi de doğru söylemiştir. Allah ismi ile başlıyorum diyen, Allah'ın nasibi ile, esmalarını cilvesi ile hareket edebilmenin sevinci, şükrü, idrakiyle demiştir. Allah adı ile bir iş yapıyorum, Allah adıyla buradayım diyen doğru söyler.

Bir padişahın veziri bir yere gider ve kendini tanıttıktan sonra ben falan ülkenin padişahının elçisiyim ve onu adıyla, onun adına buradayım. Onu ismine yakışmayan hiç bir harekette bulunmam. Onun adıyla burada olduğum için onun isimlerine halel getiremem. Benim ne yaptığımı da bilendir O. Onun adı ile bu iş için burdayım. Ve ben onun bana güvenini ve sevgisini kaybetmekten haşyet duyarım. Tüm hal ve hareketlerim onun adına yakışan olsun diye gayretteyim. O kendi nefsine merhameti yazandır. Ben merhamet ismine yakışmayan halde olursam o ismin yüceliğini örtmüş olurum, fakat o isim yücedir. Ben o ismin yüceliğini örterek kendime ve çevreme zulmetmiş olurum. Hata etmiş, sırt dönmüş olurum.

Bu bir misalidir halimize, insan hata yapabilen bir varlıktır.Allah adı ile buradadır. Ondan ruh ile şereflenmiştir . O ruha kavuşanlar hakkı ile Allah adına kul olanlardır. Hatada ısrar etmek günahkar olmaktır. Fakat Rabbimiz af etmeyi dilemiştir,af kapısı açıktır, tövbe edenler için.Tövbe etmeyen asi olanlar için misaller de kendi hayatımızın içinde çoktur. Asi bir genç ailesinin adını karalar mesela onun gibi. Annesi babası onu af etmeyi bekler fakat o yine vurdum duymaz olursa en çok kendine zulmetmiş olur. Örnektir bu ana babada kusur yapabilir, kin edebilir, hatalı davranabilir. Fakat Afuvv Allah kusurdan eksikten münezzehtir. Rauf Allah şefkatli ve merhametlidir. Tüm şefkat ve merhametler Ondandır.
@ikraela
 #esmaulhusna #Besmele #Afuvv #Rauf

0 yorum:

Yorum Gönder