Pazartesi, Mart 25, 2019 By: Oku Arz

Evvel ve ahir beraber ışıklanır


Allah'ı çok seviyorum. Allah'ı çok seviyorsunuz. Yoksa aynı gönül dairesinde, aynı kelimelerin deryasında buluşmazdık. Öyle seviyorum ki Allah'ı, ben beni bilmezden evvel ben beni bilene kadar beni bana verdi. Sevdiklerimin gözlerinde ki ışık hep Ondan. Evvelim ahirim hep Ondan. Evvel şahit olduklarım Onun elinde ahir şahit olacaklarım Onun elinde, dilerse çeker alır da ne ben beni bilirim ne de sevdiklerimi! Ben evvel yoktum, evvel sevdiklerim de yoktu. Evvel elimde değilken ahirim de asla elimde değil. Evvelim veren Allah ahirimi de vermeye kadir, her lahzada her anda... Evvelim elimden alınsa ahirimi tanıyamam ki... Ahirim elimden alınsa evvelim özlemler içinde kahrolur. Evveli veren ahire kavuşturdumu o yeni ve güzel olana müjdedir.
 Ben kendi evvelim bilmekten acizim, bir gölge gibi salınır belleğimde çocukluğum! Bebekliğim diyemem, çünkü bebekliğini henüz hatırlayan olmadı. O saf duru güzelliği! Evlatlarımın evveli içimde yaratılırken ben onların hangi surette, cinsiyete olacağını da bilmedim. Onların gülüşünden papatyalar dereceğimi de, hastalandıklarında yaşayacağım kederi de kestiremedim. Evvel Allah sevdiklerimin bilincini, kalbini de bilen, Ahir O sevdiklerimi suretten surete halden hale gözlerimin önünde şekillendirir. Evvel karşıdan karşıya geçerken sıkı sıkıya tuttuğum o eller şimdi ahirimde tutuyor ellerimi, ben onların elini ağzını silerken onlar kim bilir, (tam düşkünlükten korusun Rabbimiz) siler elimi ağzımı. Ben onlara tembih vermişken evvel, ahirimde verdiğim tembihi kendime söylenirken bulurum kendimi...


Bir dede torununun ellerini tutarken dedesinin ellerini nasıl tuttuğunu anımsar. Öyle işte evvel ve ahir beraber ışıklanır... Bir varmış Bir yokmuş Mesel ola ola masallar d/okunmuş... Masallar masalara dizilirken, çocuklar anne babanın beşiğini tıngır mıngır salladıklarının farkına varamazlarmış. Anne ve babalarda... Ahire varınca anlaşılır... Evvel Allah Ahir Allah ne güzel sözler düştü kelama, ben evvelini bilmeden. #Evvel #Ahir #esmaulhusna sı hakkında neler yazabilirim düşücesindeyken, yağmur gibi düştüler. Paylaştığım fotoğrafı #Göcek te çekmiştim. Bir son bu kadar mı güzel olur. Çekimim yansıtmıyor yaprağın gün batımı renklerini, ahire akarken evveli müjdeleyen tebessümü ile... Ve bahçe sanki ilkbahar, evveli yansıtıyor, kış ortasında evvel ve ahirin huzmesi cilvelenmiş, boyanmış yedi verene...Evvel ve Ahir isminin şuleleri tecelli oluyor evvel ve ahir içinde, biz bir sır gibi görüyoruz o nurun içinde... Çok çok bakalım gözlerimiz ile, kalbimiz ile ruhumuz ile... Ala nur, nur üstüne nur yaratılmış olmamız. Evvel'im ey evvelim Sende, Ahir'im ey ahirim senin elinde halimizi en güzel eyle.Evvelimizi güzel eylediğin gibi ahirimizi de güzel eyle. Muhammed(s.a.v)güzel ahlakı ile oNurlandır bizi. Muhabbetten Muhammed(s.a.v) e Muhammed(s.a.v) ten Ala-ı illiyine... Hû Evvel Hû Bakî Hû illa Hû. Estağfurullah el Azîm. Elhamdullillahi rabbil alemin
(Yağmurlar gibidir düşünceler ya da yerini sevmiş vaktini bulmuş bitkiler gibidir, bir bakarsın sağanak yağar bir bakarsın pıtır pıtır açar. Nasibi olan içer, koklar) @ikraela #esmaulhusna #Evvel #Ahir #çocukluk #ihtiyarlık #dedetorun #fotoğrafkendiçekimim

0 yorum:

Yorum Gönder