Pazar, Aralık 23, 2018 By: Oku Arz

Sıcak mı?

"Estağfirullah el Azîm" diyerek başlıyorum bugün... Yaşlanmaktan dolayı mıdır nedir bilmiyorum fakat sıcaklara daha dayanamıyorum. İşte bazıları sıcak çok sever ama,hatta dört gözle bekler,hatta ekmek kapısı da sıcak olunca açılır. Ben tabiatım öyle demek ki oldum bittim çok olgun meyveleri de yiyemedim.Ekşi ve tatlı arası mayhoş biraz ağzı burkan meyvelerin çok olmamışları tercihim. Böyle tercih etmem bilinçli bir karar değil tabi ki canın arzusu.Bu can ne ki bilinçli bir karar ile irade etmesek onun emrine giriyoruz. İşte yani oldum bittim ne sıcağı sevdim ne soğuğu en güzeli ılıman hal...Fethiye kışın en çok ılıman olduğu için beni çekti,fakat yazın şu iki ayı birçok yere göre daha iyi olmasına rağmen yine de gündüzleri beni eve hapsedecek kadar sıcak. Eskiden göçerlik varmış yine de var özellikle yerli halkın yaylalarda evleri var,denizle araları iyi değil nerede ılıman ferahlatan var oraya koşuyorlar. Şu fotoğrafı yeni çektim,sanki sonbahar resmi gibi duruyor... İşte soğukta yakar,sıcakta... bahar havasıdır yemyeşil tutan... sıcağa soğuğa dayanamayan ince yapılılar hış olurlar,bağlardan kopar ayrılık harından yanarlar. Sıcağı da soğuğa da dayanıklılar var onlar bir yandan yapraklarını hiç dökmüyormuş gibi dursalar da yeni yapraklarını açarken önceliklerini sesizce dökerler için için... İnsan hallerinden haller söylüyor yine arzın capcanlı dili... Çok samimi de olamadım o yüzden çok sıcak olmak bana göre olamadı,bazı sıcak severler bunu zaman zaman yanlış anladı.Hep bir orta noktam oldu,ılıman yılış yılış olmayan bir hal,orta hal,orta derece ne sıcak ne soğuk her iki tarafı da bozmayan hal... Uzattım biraz orta dereceyi geçtim af ola fakat insan bazen de geçer işte insan hallerinden bir hal! Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz bize bu dünyada ki ateşi hayır et,cehennem ateşi etme,nârı ile cennet olanlardan olmak nasip et,nârını cehennem ateşi edenlerden olmaktan koru bizi,nârı ile etrafı yakan değil nârı ile aş pişiren Sana kulluktan şaşmayanlardan eyle. Cuma salatımız alemlere hayr olsun inşaallah. @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder