Cuma, Mayıs 25, 2018 By: Oku Arz

Selamun aleyküm!"ü anlayınca 1

"Selamun aleyküm!"

Bu mübarek selamın Selam'dan geldiğini öğrenince bir daha ondan hiç kopmadım Elhamdullilah.

Eskiden kuru kuru duyduğum bu söz bir zamanlar bir Arap kültürü diye yadırganır hale gelmişti.

O vakit bende anlamını hiç merak etmemiştim.Müslümanlar arasında bir güzel dilek sözü diye biliyordum,o kadar.

Fakat bu yadırganmak korkusu ile dilim bi geri çekildi bir fırladı.Geri çekildiğinde ise bir hitap bulmalıydım.Sabahları tamam"Günaydın!"derdim.Öğlene ya!"Tünaydın!"diye çok uyduruk bi'kelime vardı onu mu deseydim.E dedimde fakat hep içim burkulurdu.Ya bu ne anlamsız kelime!(anlamı var mı acaba onu da şimdi fark ettim :)) Neyse sonra en iyisi "Merhaba!"diyeyim dedim.Anlamı çoktan unutulmuş söz fakat yadırganmıyor."Hello! "dan farkı yoktu bana da o vakit.Papağan gibi tekrarlanan ruha nüfuz etmeyen bir hitaptı!Fakar kimse ona arap kültürü diye bakmıyordu,kolayca söyleniyordu o yüzden.Sağcı solcu,şucu bucu demeden.Sağcılık nedir solculuk nedir dahi bilmezdim o demde!Hep cehrendi zanlarım.Fakat ruhum doğru olanı, samimi olanı arayıştaydı.

"Selamun aleyküm"sözünün Allah selamı olduğunu bilenedek o sancı ile yüzdüm.Sonra ilk ve tek başlama hitabım o oldu.

"Merhaba!"yı ise birkaç yıl önce Kur'an'da görünce,ne şaşırdım. Sende anlamsız değilmişsin,burada ne işin var dercesine!

Şimdilerde ise, canımı esir eden iplerden kurtulmuşcasına iki sözü de ruhum hürce söylüyor.Çünkü hücrelerimin içine nufuz ettiler.Selam,rahmet,merhamet, Rahman Rahîm diyorlar.

Merhaba dostlar, es-selâmu aleyküm “vealeykümü's-selâm ve rahmetullah.

Elhamdullilahi rabbil alemin "Subhane rabbike rabbil izzeti amma yesifun, veselamun alel murselin, vel hamdülil lahi rabbil alemin"

Hep başa dönmek gerek belki o evin dışında kalmışızdır.Fatiha kapısını tekrar açalım.

Bizi selam ruhuna kavuşturan o ceme kavuşalım inşâAllah.

İkra Ela
#instagramyazılarım
@ikraela
#sessizkalma
#nedenselamdankoptuk

0 yorum:

Yorum Gönder