Salı, Mayıs 22, 2018 By: Oku Arz

Çoğu insan ruhu ile bir çok güzelliği yapabileceğine inanırken,o güzel olanın başına geçince pes eder





Krep pişirmede usta değilim,ustalığa ulaşamadım.En başta çok nadir pişiriyorum.Dün misafirlerime tatlı bir ikram olsun diye pişirdim.Fakat yapmayalı unutmuşum,aklımda malzemeler olmasına rağmen, pişirirken zorlandım.Bu durum da bana neler anlattı?

Anladım yapan eden ruh,aklım ne yapacağımı, nasıl yapacağımı söylüyor,nefs coşuyor "Tamam çok güzel olacak!"diyor.Fakat el melekesi tam kamil olamamış. İşi birkaç defa denemiş fakat hakkı ile öğrenememiş.Bu nedenle aksak,bozuk yapıyor.El melekesi çıraklıktan ustalığa geçebilse ruhu hakkı ile işleyecek.Ruha erişen meleke aşka da erişir.Aşk ile yapar yaptığını,öyle güzel bir akış olur ki her zerre de nakış nakış desenlere,renklere boyanır.

Ruh kamildir,insanın melekeleri acizdir.Bu acizlik gayret,bilgi,tecrübe, sabır, azim ile geçer,kuvvetlenir.

Çoğu insan ruhu ile bir çok güzelliği yapabileceğine inanırken,o güzel olanın başına geçince pes eder.Yok olmadı, olmuyor vs...En başta kendisi ruhundan hissettiği güzelliğe kavuşacağına inanmaz.Bebek yürüyeceğini bilmeden sürünür,emekler vakti saati gelince yürür.Yürüyemiyorum diye pes etmez,düşe düşe de,düşüyor diye de azimden vazgeçmez.Yürümesine vesile bedeni kuvvetlenirken istemesi nefsinden yürümesi ruhundandır.

Ruha erişip aşka kavuşan bu ruhu ve nimetleri kendinden bilirse kibre girer.O ruhu üfleyeni bilen,nankörlük etmeyen,şükreden gerçek huzura kavuşmuştur,bu huzurun adı ihlastır..(Kalbimin sezgilerinden)
İkra Ela

@ikraela
#instagramyazılarım
#kainatındilinden
#gönültefekkürlerim

0 yorum:

Yorum Gönder