Cumartesi, Mayıs 20, 2017 By: İkra Ela

Gönül Tefekkürlerim

İnsan eni sonu inşa olan gönlü ile kalıyor...
Uza çekilip Rabbine rağbet eden kul,Kur'an rehberi ile zikir ile hemhal olurken gönlünün dünyadan ne kadar çekildiğini anlasa da yeniden ailesi ile arasına perdeyi kaldırdığında kendi yeni benini görüyor. 
İnşa olmuş ve inşa olacak benini...Halden hale...
Hiç artık değildir o eski ben kalabalığın içinde kendi benini gören ben...
Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz bizi inşa eden Sensin,Rağbetimiz Sana!
Ya Murağğib Rabbim!İsmin değince aklıma gönlüme yüreğim bahar bayram!Hû...


Ey kuru dallara ol diyen Baki Rabbimiz,harabe yüreğimize de can veren,heyecan veren,diri eden Hayy Bakî Sensin,ne güzelsin!Güzelliğine hayran canım Senin Hû ismin ile bayram yeri!Hû...

Yaşarsın mevsimleri yüreğinde...
Bahar olur çiçeklenir ektiğin...
Dağların da bir kaç parça kar kümeleri...
Kazınır yüreğin doğruluğa...
Acılarını geçirirsin yüreğinden,çektikçe uzar ipliğin (çilen)dokursun kelebek kanatlarını...
Âh! Rabbim,israda ruhum Esman'a hasret yüreğim,hasretim Vedûd ey!


Rabbimiz ağaçtan ağaç oyma sanatı gibi de çiçekler yaratıyor.Çok muazzam değil mi?Hayret,ne güzel hayret!
Ya Halık her tür yaratmayı bilen Hû!


Ufkundan çekilip gidenler olur,
Gözünden gönlünden düşenler...
Yüreğinde yanık izleri kalır,her hararetli gün batımı bu sıcak gidişi üfler...
Beklersin,ardına bakmasa da!Gece elbisesi giyer ruhun her veda zannettiklerin ile...
"Darıldı mı? "dersin sessizce!
...
Bekle!
...

Yeter ki bir sıcaklık duy! Hemen dipte,kıyıda,bucakta ne varsa dökersin!
Bir sıcaklık düğün bayram ya sana,bana,bize!...
...
Ey Bakî Rabbimiz! Daim baki güzellikler yaratan Rabbimiz kalp evimizi, dünya evimizi ahiret evimizi baki güzellik etsin.Hayret denizlerin de gül kokulu baki sevinçlerimiz olsun...Âmin ya Muîn




Rabbim gül yapraklarını topladım,kalbimin kabında ezdim,süzdüm tortularını,sıvıyorum yüreğimin kirli yüzünü...
Buram buram kokusu değer mi Yakup yüreklere?
Kaç defa çıktım şu eşşiğe?
Kaç defa yırttım sırtımdan kendi gömleği mi?
Âh!
Halîm'sin Rabbimiz,bize geri dönüş fırsatları verensin!
Günahlarımızın âh'ı yüzümüzü yırtmadan evvel!Adem'ce affın kapısındayız. Estağfirullah el - Azim.

Kalbine in!
Yüreğinden sızan damlaları gör!
Yık bedenini ruhun kalsın!
İhtiras gerçek aşkı sırtından yırtar.
Aşk ihtirasız ruhtan sarayına kavuşur.





"La ilâhe illallah" demek insanı kendi ağırlığından da kurtarır,kendi ile çekişmekten,kendi kendinden yılmaktan da...Sonsuz sevginin,huzurun,nuru Hû...


Yaralı kelimelerin vardır.
En çok da kanatlarından...
Gönüllü de değillerdir iyileşmeye...
Ya Mübeşşir Rahmetinin müjdesini bekliyor kanatlar...


Bak boğazına kadar doldun!
Ağzından,burnundan,gözlerinden taşacaksın!
Arama boşuna bir dağ!
B/İn kalbine...
Rahman Rahim Allah ismi ile yürü...


Ben beni bileyim, bir ben olayım diye kalbimi dünyaya açtın!
Ben beni bileyim diye kalbimi bana açtın!
Ben beni bileyim diye kalbimi Sana açtın.Ne ıssız kalırdım bende!
Yâ Hâlık ey!

Dedim geçtim!
Dedi olsun
Dedim çok çabuk geçtim
Dedi olsun
Çabuk geçtik dedim
Dedi olsun
Dedim boran mı yaktı bizi!
Dedi olsun
Dedim kemikte çabuk gevşedi
Dedi olsun
Dünya bir gün
Ahir sonsuz

Evvel ve Ahir olan Bakî Hû...


Kalbin açılışı...



Neden kızardı yanakların?Bu aşkın titreyişin ne böyle?
Hangi rüzgar değdi yüreğine?
Bir doğuşun eşiğindesin belli!Sabret batan her kızıl hummalı aşkın tecelli nefeslenen nurlu sabahlara gebe!
Yan yan!Her bir tül gibi kanatlanmış yüreğin aşkın sevinçlere müjde!
Şahitsin Halık Rahman'a...bu yeter delice sevinçlere...
Hû Bakî Hû. ..


Gençliğimde annemin ektiği gülleri severdim...
"Allah ne kadar güzel yaratmış sizi!"derdim.
Biz o şehire taşınırken,orada her mevsim çiçek varmış diye sevinmiştik.
Ne o ev kaldı hayatımızda,ne o bahçe...yüreğimde kalan en çok sarı,beyaz güllerin gülümsemesi..."Allah sizi ne güzel yaratmış!"



Sen bana Seni sevecek kalp vermeseydin,ben Seni sevmeyi nereden bilirdim?
Ey duyuran kalbe sevgiyi duyuran Vedûd ey!
Melce'm Sensin.Senle buldum karanlığın içinde aşkın nuru ey!

Bir doğumu beklemek...
Gecenin en derininde kaba seslerin yerine en ince seslerin duyulduğu demde...
İsrafil'in sesine döner ana çığlığı, hiç ömründe bir defa dahi bağrı yarılmamış olan bu sese dayanamaz...
Doğan güneş midir?
Yok yok doğan hep biziz!İçimizde ki ağlayan bebeği eleye beleye büyürüz işte!
Bebeğini sahte emzikler ile uyutma!
Gerçeği emzir...
Ey nefeslenen nurlu sabahın Rabbi bizi göz boyacıların yaptığı tuzaklardan koru!Bize hakkı hak olarak görecek basiret ver.Zalimin oyuncağı olmaktan koru bizi. Yâ Habir yâ Hadî Hû...


Rabbim Sana olan hasretim tesellilere sığmıyor artık!
Yola ekilmiş güllere sordum,
"Seni kim gül etti?"diye...
Güldü..."Yâ Hû!"dedi..


Eğer olmaktan vazgeçmezseniz,birbirinin aynısı olmayan cennetler gibi baharlar göreceksiniz...




Her insanın kendi içine kendi zemzemi damıtılır,fakat Haceri aşk ile koşmayana buldurulmaz...




Canlı canlı Duhâ sûresi geçiyor..
İster izle ister yürek ver dinle...
O sabah'ı yaratan Rahman Rahîm ne A'lâ...

 Dilim duygularına tam elçilik edemiyor.Parmaklarım ise kırık dökük ancak ifade ediyor. 
Duygular kalp ve akıl arasında yağmur gibi,Gökgürültüsü gibi şimşek gibi yıldırım gibi olan bir şey.
Aynı kainat olayları gibi bir öncesi oluşum nedenleri var.
Şimdi yürüyüş yaparken tutulduğum sağnak gibi...
Duygu sağnağı harf harf indi kelime olup yeşerdi,cümle olup çiçeklendi,kim bilir belki hikaye de olur? :))
     
          




Biz varya biz kaldırımda açan çiçekleri de,otlarıda seviyoruz.
Belediye çalışanları gördüm, ellerinde bir alet ile canlı canlı biçiyorlardı bu güzellikleri.İnsanların çok dolandığı kaldırımlarda onlar zaten hayat bulamıyor!
Bari bu az geçilen geniş mekanlara dokunmasınlar.Betonun soluk rengine ruhlar onlar,bizi bize açan zakirler onlar.Rabbimizden bir imza,bir mühür onlar.
@ikraela
#Belediye #Bandırma #Bandırmabelediyesi #çevre #çevrebakanlığı#yeşildünya



Göz göz açılmış yaralar
Kimi bakar
Kimi yanar
Kimi dağlar
Kimi ağlar geçer..


Sordum sarı çiçeğe:
"Sen Yunus'u bilir misin? "
Dedi"Âh Yunus,can Yunus,o ne güzel zakir Yunus!"
Dedim"Var mıdır, ondan bi'dem?"
Dedi"Bak yürekten bakan gözlere!"
Dedim "Göremiyorum!"
Dedi "Ruhunu uyandır!"
Dedim"Ruhum nasıl uyanır?"
Dedi"Bismillah!"de...
"Aşk ile bak kalbi göresin!"
Hû Bakî Hû!
Ey bizim Rabbimiz kuyuya da düşsek,unutsak Senin bizden haberdar olduğunu insanlardan ümit etsek zindanlardan kurtuluşu, balık yutsa bizi,hastalık sarsa bizi kalbimizi zikrine diri et ya Muîn!
Estağfirullah el Azim.



Ayçiçeği ne kadar muhteşem yaratılmış değil mi?
Onu binlerce defa görsem yine aynı heyecanı duyarım.
Malatya'dan dönerken yol boyu sıralanmış, sanki bizi bekler gibi,"Selam selam!" ile gülümseyen ayçiçeklerinin fotoğraflarını çekmek için,içim içimi yedi.
Eşime diyemedim"Şurada dur, burada dur."Zaten benim keyfime kalsa evin yolunu zor bulurduk. :))
Fakat bugün ayçiçeklerinin fotoğraflarını çekme muradıma erdim.Şükür Rabbime.
Hastane yolunda görünce onları yine sıra sıra "Selam,selam!"seslenişleri beni çekti.İşim biter bitmez yürüdüm yanlarına.
Rabbimizin Selam esma-ul hüsnasına öyle güzel şule olmuşlardı ki!
Her bir yaprağı el olmuş"Hoş geldin,selam sana benden sana zarar yok,barış var huzur var teselli var!"der gibi,güneş gibi doğmuş ay yüzü ile...
Bir çekirdekten bu kadar muhteşem güzelliği yaratan Rahman Rahîm Rabbimiz Subhan'dır.Yarattıklarını kemaline kavuşturur.Anlam verir,izzet verir.
Ey bizim Selam Rabbimiz bizi bize illet, zillet,zulmet olmaktan koru,Selam esma-ul husnana bir latif şule de bizi et!Âmin ya Muîn.


Şehrin tâ uzaklarından insanları tanırsınız,sosyal medyadan,kitaplardan,kitaplarından...
Yüzyüze bir tanışıklığınız yoktur.Fakat tanımak ve tanışmak istersiniz. Bazen mesafeler çok yakınlaşır fakat sizin hep bir nedeniniz vardır o imkanı hep es geçersiniz,maalesef!
O tanışıklıkta kim bilir ne müjdeler duyacakken siz nedenleriniz ile cebelleşirsiniz.
İşte öyledir namaz da,oruç da,hac da,Kur'an'da...
Rabbimiz çağırır,bizde hep bahaneler...
Hal bu ki o ne kutlu kavuşmalardır.Hep sırası değil diye arkaya ata ata ne kutlu anlar toprağa gömülür...
Birgün ansızın toprak hakkını alır, nefs pişman elinde kalmayanların ardında ruhunu bomboş görür.
Ey bizim A'lâ Rabbimiz bizi Senin çağırdıklarına can ile baş ile kavuştur. Ruhumuz bomboş gelmesin huzuruna,huzuruna al bizi!Ya Hû Bakî Hû !


Anaannemin evi
Şimdi anılarda kalan...
Onun köşkünde ki sabun çiçekleri ile karşılaştım dün,çocukluğuma döndüm.
Dedemin sabah Kur'an sesine...
O kümes üzerine kurulmuş balkona 'köşk' derlerdi.Orada anaannem kendi elleri ile diktiği çiçeğe 'sabun çiçeği'derdi.
Ellerimize alıp ovuşturduk mu köpürürdü!
Orada en güzel sofralar kurulurdu bizim için. ..
Huzur içerdik biz o damda...
Ezan sesi biri bitmeden biri devam eder,çocuk ruhumuza Alluhekber'i işlerdi.O ne güzel seslerdi,hep maviydi,mavi olurdu her yer.Ağaçlar dal uçlarından filizlenince bizim gündönümüz başlardı.
En çok orada hissettim temizlenmiş nurlu sabahları, asmalardan sanki hiç üzüm eksik olmazdı, bir de anaannemin kapanmayan ilahi söyleyen radyosu,kerpiçten evin duvarında mıh gibi...
Anaannemden geriye hiç bir eşya almadım,biliyorum acıtacaktı beni,bende hep taze nurlu tertemiz anıları kaldı...
Nurlar içinde uyuyun iyi kalabilmek için Nemrutların yaktığı ateşlerde gül olmaya gayret eden canlar.Rabbimizin Selam ismi baki olsun üzerlerine ve tüm gül olmak için çabalayanlara.


Gökyüzü kadar ruhumuz var,ağaç olup kök salmak isteyen,kuşların kanatlarına takılıp uçmak isteyen,su gibi dönüp dönüp pervane olmak isteyen,bir çiçekte can bulup arının kalbine bal olmak isteyen,kar olup erimek isteyen,bir meyveye dal olmak isteyen,bir kainat kadar ruhumuz var,olma da ölme de bir ona...yok da var,var da yok..hiç ama var...rüzgar gibi değince duyulan...

Ya Bakî Hû bizi Cemal'ine kavuştur,bizi bir an olsun Seni zikirden ayırma!Bizi Seni daim zikredenlerin dairesine kat!Ruhumuz Seni zikir ile huzurda,Hû Bakî Hû!
Cumamız alemlere nur olsun.
Âmin ya Muîn Hû!

@ikraela



ikra ela














instagram @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder