Cumartesi, Mayıs 20, 2017 By: Oku Arz

Gönül Tefekkürlerim

İnsan eni sonu inşa olan gönlü ile kalıyor...
Uza çekilip Rabbine rağbet eden kul,Kur'an rehberi ile zikir ile hemhal olurken gönlünün dünyadan ne kadar çekildiğini anlasa da yeniden ailesi ile arasına perdeyi kaldırdığında kendi yeni benini görüyor. 
İnşa olmuş ve inşa olacak benini...Halden hale...
Hiç artık değildir o eski ben kalabalığın içinde kendi benini gören ben...
Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz bizi inşa eden Sensin,Rağbetimiz Sana!
Ya Murağğib Rabbim!İsmin değince aklıma gönlüme yüreğim bahar bayram!Hû...


Ey kuru dallara ol diyen Baki Rabbimiz,harabe yüreğimize de can veren,heyecan veren,diri eden Hayy Bakî Sensin,ne güzelsin!Güzelliğine hayran canım Senin Hû ismin ile bayram yeri!Hû...

Yaşarsın mevsimleri yüreğinde...
Bahar olur çiçeklenir ektiğin...
Dağların da bir kaç parça kar kümeleri...
Kazınır yüreğin doğruluğa...
Acılarını geçirirsin yüreğinden,çektikçe uzar ipliğin (çilen)dokursun kelebek kanatlarını...
Âh! Rabbim,israda ruhum Esman'a hasret yüreğim,hasretim Vedûd ey!


Rabbimiz ağaçtan ağaç oyma sanatı gibi de çiçekler yaratıyor.Çok muazzam değil mi?Hayret,ne güzel hayret!
Ya Halık her tür yaratmayı bilen Hû!


Ufkundan çekilip gidenler olur,
Gözünden gönlünden düşenler...
Yüreğinde yanık izleri kalır,her hararetli gün batımı bu sıcak gidişi üfler...
Beklersin,ardına bakmasa da!Gece elbisesi giyer ruhun her veda zannettiklerin ile...
"Darıldı mı? "dersin sessizce!
...
Bekle!
...

Yeter ki bir sıcaklık duy! Hemen dipte,kıyıda,bucakta ne varsa dökersin!
Bir sıcaklık düğün bayram ya sana,bana,bize!...
...
Ey Bakî Rabbimiz! Daim baki güzellikler yaratan Rabbimiz kalp evimizi, dünya evimizi ahiret evimizi baki güzellik etsin.Hayret denizlerin de gül kokulu baki sevinçlerimiz olsun...Âmin ya Muîn




Rabbim gül yapraklarını topladım,kalbimin kabında ezdim,süzdüm tortularını,sıvıyorum yüreğimin kirli yüzünü...
Buram buram kokusu değer mi Yakup yüreklere?
Kaç defa çıktım şu eşşiğe?
Kaç defa yırttım sırtımdan kendi gömleği mi?
Âh!
Halîm'sin Rabbimiz,bize geri dönüş fırsatları verensin!
Günahlarımızın âh'ı yüzümüzü yırtmadan evvel!Adem'ce affın kapısındayız. Estağfirullah el - Azim.

Kalbine in!
Yüreğinden sızan damlaları gör!
Yık bedenini ruhun kalsın!
İhtiras gerçek aşkı sırtından yırtar.
Aşk ihtirasız ruhtan sarayına kavuşur.





"La ilâhe illallah" demek insanı kendi ağırlığından da kurtarır,kendi ile çekişmekten,kendi kendinden yılmaktan da...Sonsuz sevginin,huzurun,nuru Hû...


Yaralı kelimelerin vardır.
En çok da kanatlarından...
Gönüllü de değillerdir iyileşmeye...
Ya Mübeşşir Rahmetinin müjdesini bekliyor kanatlar...


Bak boğazına kadar doldun!
Ağzından,burnundan,gözlerinden taşacaksın!
Arama boşuna bir dağ!
B/İn kalbine...
Rahman Rahim Allah ismi ile yürü...


Ben beni bileyim, bir ben olayım diye kalbimi dünyaya açtın!
Ben beni bileyim diye kalbimi bana açtın!
Ben beni bileyim diye kalbimi Sana açtın.Ne ıssız kalırdım bende!
Yâ Hâlık ey!

Dedim geçtim!
Dedi olsun
Dedim çok çabuk geçtim
Dedi olsun
Çabuk geçtik dedim
Dedi olsun
Dedim boran mı yaktı bizi!
Dedi olsun
Dedim kemikte çabuk gevşedi
Dedi olsun
Dünya bir gün
Ahir sonsuz

Evvel ve Ahir olan Bakî Hû...


Kalbin açılışı...



Neden kızardı yanakların?Bu aşkın titreyişin ne böyle?
Hangi rüzgar değdi yüreğine?
Bir doğuşun eşiğindesin belli!Sabret batan her kızıl hummalı aşkın tecelli nefeslenen nurlu sabahlara gebe!
Yan yan!Her bir tül gibi kanatlanmış yüreğin aşkın sevinçlere müjde!
Şahitsin Halık Rahman'a...bu yeter delice sevinçlere...
Hû Bakî Hû. ..


Gençliğimde annemin ektiği gülleri severdim...
"Allah ne kadar güzel yaratmış sizi!"derdim.
Biz o şehire taşınırken,orada her mevsim çiçek varmış diye sevinmiştik.
Ne o ev kaldı hayatımızda,ne o bahçe...yüreğimde kalan en çok sarı,beyaz güllerin gülümsemesi..."Allah sizi ne güzel yaratmış!"



Sen bana Seni sevecek kalp vermeseydin,ben Seni sevmeyi nereden bilirdim?
Ey duyuran kalbe sevgiyi duyuran Vedûd ey!
Melce'm Sensin.Senle buldum karanlığın içinde aşkın nuru ey!

Bir doğumu beklemek...
Gecenin en derininde kaba seslerin yerine en ince seslerin duyulduğu demde...
İsrafil'in sesine döner ana çığlığı, hiç ömründe bir defa dahi bağrı yarılmamış olan bu sese dayanamaz...
Doğan güneş midir?
Yok yok doğan hep biziz!İçimizde ki ağlayan bebeği eleye beleye büyürüz işte!
Bebeğini sahte emzikler ile uyutma!
Gerçeği emzir...
Ey nefeslenen nurlu sabahın Rabbi bizi göz boyacıların yaptığı tuzaklardan koru!Bize hakkı hak olarak görecek basiret ver.Zalimin oyuncağı olmaktan koru bizi. Yâ Habir yâ Hadî Hû...


Rabbim Sana olan hasretim tesellilere sığmıyor artık!
Yola ekilmiş güllere sordum,
"Seni kim gül etti?"diye...
Güldü..."Yâ Hû!"dedi..


Eğer olmaktan vazgeçmezseniz,birbirinin aynısı olmayan cennetler gibi baharlar göreceksiniz...




Her insanın kendi içine kendi zemzemi damıtılır,fakat Haceri aşk ile koşmayana buldurulmaz...




Canlı canlı Duhâ sûresi geçiyor..
İster izle ister yürek ver dinle...
O sabah'ı yaratan Rahman Rahîm ne A'lâ...

 Dilim duygularına tam elçilik edemiyor.Parmaklarım ise kırık dökük ancak ifade ediyor. 
Duygular kalp ve akıl arasında yağmur gibi,Gökgürültüsü gibi şimşek gibi yıldırım gibi olan bir şey.
Aynı kainat olayları gibi bir öncesi oluşum nedenleri var.
Şimdi yürüyüş yaparken tutulduğum sağnak gibi...
Duygu sağnağı harf harf indi kelime olup yeşerdi,cümle olup çiçeklendi,kim bilir belki hikaye de olur? :))
     
          




Biz varya biz kaldırımda açan çiçekleri de,otlarıda seviyoruz.
Belediye çalışanları gördüm, ellerinde bir alet ile canlı canlı biçiyorlardı bu güzellikleri.İnsanların çok dolandığı kaldırımlarda onlar zaten hayat bulamıyor!
Bari bu az geçilen geniş mekanlara dokunmasınlar.Betonun soluk rengine ruhlar onlar,bizi bize açan zakirler onlar.Rabbimizden bir imza,bir mühür onlar.
@ikraela
#Belediye #Bandırma #Bandırmabelediyesi #çevre #çevrebakanlığı#yeşildünya



Göz göz açılmış yaralar
Kimi bakar
Kimi yanar
Kimi dağlar
Kimi ağlar geçer..


Sordum sarı çiçeğe:
"Sen Yunus'u bilir misin? "
Dedi"Âh Yunus,can Yunus,o ne güzel zakir Yunus!"
Dedim"Var mıdır, ondan bi'dem?"
Dedi"Bak yürekten bakan gözlere!"
Dedim "Göremiyorum!"
Dedi "Ruhunu uyandır!"
Dedim"Ruhum nasıl uyanır?"
Dedi"Bismillah!"de...
"Aşk ile bak kalbi göresin!"
Hû Bakî Hû!
Ey bizim Rabbimiz kuyuya da düşsek,unutsak Senin bizden haberdar olduğunu insanlardan ümit etsek zindanlardan kurtuluşu, balık yutsa bizi,hastalık sarsa bizi kalbimizi zikrine diri et ya Muîn!
Estağfirullah el Azim.



Ayçiçeği ne kadar muhteşem yaratılmış değil mi?
Onu binlerce defa görsem yine aynı heyecanı duyarım.
Malatya'dan dönerken yol boyu sıralanmış, sanki bizi bekler gibi,"Selam selam!" ile gülümseyen ayçiçeklerinin fotoğraflarını çekmek için,içim içimi yedi.
Eşime diyemedim"Şurada dur, burada dur."Zaten benim keyfime kalsa evin yolunu zor bulurduk. :))
Fakat bugün ayçiçeklerinin fotoğraflarını çekme muradıma erdim.Şükür Rabbime.
Hastane yolunda görünce onları yine sıra sıra "Selam,selam!"seslenişleri beni çekti.İşim biter bitmez yürüdüm yanlarına.
Rabbimizin Selam esma-ul hüsnasına öyle güzel şule olmuşlardı ki!
Her bir yaprağı el olmuş"Hoş geldin,selam sana benden sana zarar yok,barış var huzur var teselli var!"der gibi,güneş gibi doğmuş ay yüzü ile...
Bir çekirdekten bu kadar muhteşem güzelliği yaratan Rahman Rahîm Rabbimiz Subhan'dır.Yarattıklarını kemaline kavuşturur.Anlam verir,izzet verir.
Ey bizim Selam Rabbimiz bizi bize illet, zillet,zulmet olmaktan koru,Selam esma-ul husnana bir latif şule de bizi et!Âmin ya Muîn.


Şehrin tâ uzaklarından insanları tanırsınız,sosyal medyadan,kitaplardan,kitaplarından...
Yüzyüze bir tanışıklığınız yoktur.Fakat tanımak ve tanışmak istersiniz. Bazen mesafeler çok yakınlaşır fakat sizin hep bir nedeniniz vardır o imkanı hep es geçersiniz,maalesef!
O tanışıklıkta kim bilir ne müjdeler duyacakken siz nedenleriniz ile cebelleşirsiniz.
İşte öyledir namaz da,oruç da,hac da,Kur'an'da...
Rabbimiz çağırır,bizde hep bahaneler...
Hal bu ki o ne kutlu kavuşmalardır.Hep sırası değil diye arkaya ata ata ne kutlu anlar toprağa gömülür...
Birgün ansızın toprak hakkını alır, nefs pişman elinde kalmayanların ardında ruhunu bomboş görür.
Ey bizim A'lâ Rabbimiz bizi Senin çağırdıklarına can ile baş ile kavuştur. Ruhumuz bomboş gelmesin huzuruna,huzuruna al bizi!Ya Hû Bakî Hû !


Anaannemin evi
Şimdi anılarda kalan...
Onun köşkünde ki sabun çiçekleri ile karşılaştım dün,çocukluğuma döndüm.
Dedemin sabah Kur'an sesine...
O kümes üzerine kurulmuş balkona 'köşk' derlerdi.Orada anaannem kendi elleri ile diktiği çiçeğe 'sabun çiçeği'derdi.
Ellerimize alıp ovuşturduk mu köpürürdü!
Orada en güzel sofralar kurulurdu bizim için. ..
Huzur içerdik biz o damda...
Ezan sesi biri bitmeden biri devam eder,çocuk ruhumuza Alluhekber'i işlerdi.O ne güzel seslerdi,hep maviydi,mavi olurdu her yer.Ağaçlar dal uçlarından filizlenince bizim gündönümüz başlardı.
En çok orada hissettim temizlenmiş nurlu sabahları, asmalardan sanki hiç üzüm eksik olmazdı, bir de anaannemin kapanmayan ilahi söyleyen radyosu,kerpiçten evin duvarında mıh gibi...
Anaannemden geriye hiç bir eşya almadım,biliyorum acıtacaktı beni,bende hep taze nurlu tertemiz anıları kaldı...
Nurlar içinde uyuyun iyi kalabilmek için Nemrutların yaktığı ateşlerde gül olmaya gayret eden canlar.Rabbimizin Selam ismi baki olsun üzerlerine ve tüm gül olmak için çabalayanlara.


Gökyüzü kadar ruhumuz var,ağaç olup kök salmak isteyen,kuşların kanatlarına takılıp uçmak isteyen,su gibi dönüp dönüp pervane olmak isteyen,bir çiçekte can bulup arının kalbine bal olmak isteyen,kar olup erimek isteyen,bir meyveye dal olmak isteyen,bir kainat kadar ruhumuz var,olma da ölme de bir ona...yok da var,var da yok..hiç ama var...rüzgar gibi değince duyulan...

Ya Bakî Hû bizi Cemal'ine kavuştur,bizi bir an olsun Seni zikirden ayırma!Bizi Seni daim zikredenlerin dairesine kat!Ruhumuz Seni zikir ile huzurda,Hû Bakî Hû!
Cumamız alemlere nur olsun.
Âmin ya Muîn Hû!




İnsan sevdiğine aşkın sevgi duyunca kalbini çıkarıp veresi gelir.O kalp artık kendini aşmış gibidir.Sevdiğinin olduğu kalp artık göğüs kafesine sığmaz.Emanettir,sevdiğinindir,kalp kalpliğini sevmek ile bilmiştir.
Ya o kalp gerçek Sahibine verilmişse,gönülden verilmişse,o yok muş gibi yaşayabilir mi?
Onun onu gördüğünü bile bile kalbi çarpmaz mı?
Onla yürür,Onla bakar,Onu duyar,Onu söyler,özlediği de O'dur.Yakınlık duyduğu da...Onun muhabbetinin geçmediği yerler,dardır Ona,boğucudur.
Onun zikri olan her an nurdur.
Ya Vedûd ey! Bizi iki alemde de oNur ile yaşat!
Âmin ya Muîn!


Işığı yaratan Rabbimize yarattığı ışıklar huzmesince binler şükür...
Zerreler sayısınca nefes nefes şükredecek ne de çok nimetimiz var.
Kıymetli dostlar Elhamdullilah oğlumun düğün hazırlıkları hızla sürüyor.Yoğunluktan paylaşım yapamıyorum.Hem heyecanlıyız hem telaşlıyız,işler aksi de gidebiliyor.Rabbimize hamd olsun Onun keremi sonsuz .İşimiz hakkı ile tamamlamak nasip etsin inşaallah. Bizi bu ışıklara kavuşturan Rahman'a sığınırız.
Dualarınızı isterim dostlar...




Gecenin bağrında ki yıldızların,yarım ayın pırıltıları ne muhteşem! Şu an ki kamera çekimlerinin hiç birinin tam olarak yansıtamadıģı muazzamlıkta!
Gözlerimize,kalplerimize verilmiş bir ikram değil mi?
Onları elimde ki kamera çekemiyor?Onun yerine sabah hayran olduğum ışık gösterisinde çektiğim çaya düşmüş yıldız fotoğrafî ile hayranlığımı aks edeyim dedim.
"Allah ne güzel yaratmış, bunları yaratması boşuna değil !"diyerek tefekkür etmenin mutluluğunu yaşamak ne muhteşem ikram,ikram üstüne ikram.Anlamsızlıktan,boşluktan kurtaran muazzam sevinç!
Ya zul celali ve'l ikram



Bir rüya daha bitti, rüya içinde rüya,bu rüya ki an an resmedebildiğin canlı canlı seyir alanı, sonradan yorum olan. 
Esmelerin bizim gördüğümüz ile şedid haline şahit olduğumuz yurt,bir rüya gibi yine izlerini bıraktı yürek evimizde.Bir sene de bana yabancı kalmadı. Rüzgarı,karı,gülü,dikeni ile muhabbet oldu bende.Yakın olduk o şehir ile,artık sadece bir ad ve haritada bir nokta değil,ruhumun izlerinin taşıyan bir akraba ve yine yarım kalan...
#Bandırma Sen Rabbimiz diledikçe,ruhun coşkun haline bir imza olarak eseceksin.Es eski duymayanlar da duysun yürekten duymayı,her bir rüzgarın önce yüreği yardığını.
Ey bizim Rabbimiz, zorluklara göğüs geren,sabreden,azim edenlerine kolaylığı açan.Ümmeti Muhammed'in işlerini de kolay eyle! Sensin sabahı açan,yolları açan, rahmet rüzgarlarînı inşaa eden.Üzerimize rahmetini baki et,bizi rüzgarsız bırakma,selameti ile gemimizi güvenli sahiline kavuştur.
Amin ya Muîn. 




Dün sabah ezanına yarım saat vardı, uykudan uyandım. Fotoğrafda ki sokak lambası yanmıyordu.Fakat sokak lambasının yanıp yanmadığının idrakinde değildim.Gözlerimi açınca zifiri bir karanlık içindeydim.Gözlerimi açmış olmamın bir önemi yoktu.
Karanlık, dibi olmayan bir kuyu,kopkoyu bir boşluk!
"Rabbimiz Senin rahmetindir,herşeyi saran!Sabahı bekleriz biz,sabahın sahibi gibi,Sen bize bir sabah vermeseydin,biz sabahı bilir miydik ki?
Işık bize borçlu muydu?Biz her gün alacaklı gibi!Gözümüz yollarda!
Âh,dünyalık sanal ışıkları söndüren hakikat ışığı değse bir gönle ki,borçluyuz Rabbimize! Onun Rahman ismi ile her an rahmet zerre zerre yağıyor.Kimi odalara sinmiş,perdelerini sımsıkı kapatmış sanal ışıklar ile oyalanmada!
Borçluyuz Rabbimize, binlerce hamd,şükür. Acı da yesek tatlı da!Biz hamız,cahiliz,aceleciyiz Kim ki itiraz eder.O daha tohumdan çiçeğe dahi dönmemiştir.Bütün canlılar önce açlığını bilir.Açlıktır yüreği ateşleyen,aratır,buldurur ki,kanatlarını bilesin!
Selam dostlar,sabahımız ve cümle sabahlarımız hayrola...


Bir damla tatmamış ki suyu bilsin.İçtiklerini su sanıyor.İçtikçe yanıyor.Susuzluğu bilmiyor.Serap görüyor içtim sanıyor.Suyu bilse susuz olmayı da bilecek.İçtiği sular öyle kirli ki,hasta farkında değil. Farkında da hastalığını başka nedenlerde bulmaya çalışıyor.
Ayağını vur ayağını,"Tam bu illet dilimde ki zikri de alacak "derken...aksın duru temiz şifalı su,bak tohumlar can tuttu,topla demet demet,dağıt yarenlerine ilaç diye...
İnsan hayatında zehir gibi acıyı sadece birkaç defa yer. Bu acı gözden yaş getirir fakat bir kelime ettirmez.Suyu da aratmaz,derin acı kalpten teskin bulur,dilden değil!
Ya Rabbi Eyup sabrı ile de imtahan ediliriz.Bizi bize bırakma,susuz olduğumuzu unutturacak dertlerden koru bizi,daim akan sular ver bize,gönlümüz,dilimiz,evimiz,yurdumuz susuz kalmasın.




"Fecr iki göz kapağımızın arasında...
Dışarda ki ve içerde ki ışık olduğunda,zahirdir dünyamız. 
Batın olan tecellileri görecek basirete kavuşmamışsak,demek ki kalp uykuda,Uykusunu mu almamış bu ne derin uykuda,dalmış mı zahir gördüğü hülyaya?
Uyanmayı dile yoğun bakımdan,kayıp ediyorsun nefsini anla!
Alemde nur çoktan yükseldi,kalbi uyanan nasiplendi.
Yusuf'un rüyasını gör,Yusuf'u ara,Yusuf'un kokusunu duy!Yusuf baş tacın olsun,Yusuf olsun kalp ağrın."

Yürek yolculuğundan sızan damlalar....önce kendi nefsime dedim.Sabah nur,yüreğimiz baki nur olsun



Güneş uykucuları uyandırmaya giderken,karanlık çöküyor diye pek telaşımız da yok!Kureyşin sahibi Rahman açlıktan ve korkudan güvene kavuşturan,bizlere de rahmetini veriyor. Her gün açlıklarımıza,korkularımıza çareler veriyor. 
Balarılarının yaptığı peteklere hayret ederken neden kendi yapabildiklerimize hayret etmiyoruz ki?
Hayret ediyoruz değil mi? Hatta hayretin ötesini geçip kendi yaptıklarımızın maliki kendimiz olduğunu zannedebiliyoruz.Bir an unutup nasıl da bir eser ortaya çıkardım diye şımarabiliyoryuz.Rabbimiz fıtratımızı o kadar muhteşem yaratmış ki Allah'ın sünetullahına uygun hareket edince muhteşem sanatlar ellerimizden,yüreğimizden oluşuyor.
Biz niyet edip gayret ediyoruz,yaratan O.Niyet edebilmemizi yaratan da O gayret edebilecek kuvveti de yaratan O.
Bizlere bizlerin elleri ile verdiği evlerimizde olmak ne büyük nimet,hem de karanlık ve soğuk çökerken! "Şimdi Rabbinizin hangi nimetine dersiniz ki yalan! !"Rahman suresi 28.ayet. 
Nimet olmayan hiç birşey görmüyorum ,şimdi burada, SubhanAllah, Elhamdullilah, Allahuekber







Öyle naif yaratılmışız ki bize zararı olacak her etkiden köşe bucak kaçıyoruz.Öyle itina gösteriyoruz ki kimi zaman elbiselerimizi örttükçe örtüyoruz.
Evlerimiz de birer kalkan olmuş bizlere,koca dağlara sırtımızı da vermişiz...
O dağların bir kum yığınına döneceği gün gelmeden evvel, sırtmızı dayadığımız ne varsa fani olduğunu bilerek sadece Ona bağlanmanın aziz mutluluğunu şimdi burada yaşayarak tam bir gönül ile Rabbimize sığınmak nasibimiz olsun inşâAllah.
Hû Bakî Hû ya Murağğib ey!




Ben benden haberdar değilken beni benle haberdar eden Sensin ya Hâlık, ben beni bilecek kalbi nerden bulabilirdim ki?
Sensin dikenin kalbine gülü yazan.Gül gül olmayı nerden bilirdi ki?
Sensin Aziz,Sensin izzet veren,aşağılara düşürme bizi! 
Sen Azim olmasan azim olur muydu dağ?Sen Azim olmasan,sabit duruyor zannettiğimiz bu Dünya döner miydi?Öyle Azim ismin ile dönerken Latif isminden de vermişsin kalbine,azmettiği yerde sarsmadan, hırçınlaşmadan,başımıza kalkmadan öyle güzel gidiyor. Bu ne derin bir soluk alış yorgunluk bilmiyor! Onu yormadan görevini harfi ile yaptıran Sensin.Belli ki Azim isminin şulesinden bu azim coşkunluk!
Ey Rabbimiz bize de azim verensin!Senin razı olacağın işlerde azim ver bize ya Azim... Hû Bakî Hû


Sanki şu an bulutlar, cümleler hecelere ayrılmış her bir yere sıra sıra dağılmış da,kurak olan bir gönle toplanmayı bekler gibi saf tutmuş haldeler.
Böyle güzel dağıtan en güzeli ile toplar da...
Hani ümmet olarak dağınık haldeyiz,bir aşk ile gònüllerimiz ya Cami dese belli ki bir edileceğiz.Hak ile haktan bir tek Allah'a kulluk sevinci ile...

Ey bize işitme,görme,kalp veren Rahman Sen ne A'lâ'sın. 
Ta hiçbirşey değilkenden beri şükretmediğim tüm nimetlerine şükürler olsun.
Bir zamanlar hiç birşey değildim,beni adam ettin,türlü nimetler ile bu bahçeye gönderdin.Ve ben bir zamanlar sürünendim.Rafî Sensin ben nerede bulurdum ki ayağa kalkıp doğrulacak bir azim.Azim Sensin. Subhanerabbiyelazim.
Sensin her sabah ruhum ile birlikte dizlerimi de uyandıran. 
Rabbimiz hangi nimetine yalan deriz ki?Senin nimetin olmayan bir şey yok ki!
Ruhum sürünmekten Senin zikrin ile kurtulur.Her esma-i hüsnan bir kanat takar kalbime,secdeden kıyama uçar ruhum.
Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz bizi doğru yolunda doğru gidenlerden eyle,bizi ayetlerine körlük, sağırlık edip kalbini sağırlaştıranlardan olmaktan koru.A'lâ ismin ile bizi dirilt,kanatlandır kalbimizi.Suyumuz çekilmeden,günümüz dönmeden...
Subhanerabbiyelâla...



Rabbin mührü vardır suretlerde
Rabbin ruhu vardır siretlerde...
Bu kaçış nereye?
Hayy'dan geldik,Hû'ya gidiyoruz biz...

Fotoğraf #Fethiye#Muğla#Türkiye 
Sen Ğafur - ur Vedûd olmasan ben nereden bulurdum Sana dönecek bir yüz.Sevgi dolu affedici,affetmeyi isteyen,sevgi ile isteyen Ğafur-ur Vedûd ey!
Şulelenir ya ismin kullarının yüreğinde biz sadece bir cüz görürüz.Asi olan bir evladını affetmek için bekleyen ana gibi...
Sen Ğafur - ur Vedûd olduğun gibi Ğafur - ur Rahîm'sin de...
Sen Ğafur - ur Rahîm olmasan günahı ile beli bükülmüş kulun nereden bulurdu sarıp kuşatacak rahmeti.Sen affettiğini terk etmeyensin.Senin ismin ile sarıp sarmalar anneler.
Kibirden olur sevgi ile affetmeyi beklemeyenin hışmı.O hışımdan göremez o nuru kalpler.Kibirden vaz geçlise hemen parlayacak onur.
Ey bizim Rabbimiz Sen bize yol açansın,açtığın yolda kolayca gidelim diye su da yaratansın,suyun üzerine gemide inşa ettirensin,ışık,renk ve rüzgar da verensin.Biz nereden bulurduk bunca vesile? Karanlığın içinde kara bir taş gibi kalakalırdık.Ses verdin sesimizi duyulur ettin.Duymak da duyurmak da Sendendir.
Ey en güzel isimlerin sahibi şükretmeyi unuttuğum tüm nimetlerine yarattığın tüm sayılarca hamd olsun,teşekkür ederim.
Ya Hû illa Hû...





Ah şu mavi dünya
Yüreğime binbir nakışı akıtan dünya,kalem edilmişsin ey mürekkebin nerde?
Ey gök sen ne güzel bir şahitsin mavi rengin üzerimizde baki kalsa yüzünü hep mavi bileceğiz,renkler cilvelenir ışığın raksıyla sende,kar çiçeği gibi yağar sana yazılmış umutlar. Sen ne güzel rahmet edilmişsin. Nazlı uykusunda rüyasında seni gören bebek kıkırdar senden habersiz.
Ey yedi kat korunmuş sen ne güzel alemsin.
Karaboşluğun içinde bize yuva edilmiş yerin kubbesisin,sen ne güzelsin.Rabbin vermiş sana bu aziz güzelliği meleklerin kanatlarına yazılmış her bir esma-i hüsna tecellisi misin?Rabbin ismi ayet ayet olur okunur yüzünde hem gece de hem gündüz de...
Ne güzelmiş evim ,Rabbimiz bu evi yaratan Sensin,bu evin içinde misafir olup ev sahibinin mallarını yağmalamaya çalışanlar var,misafir olduğunu bilip haddini bilen,teşekkürü bilen şakirler var,saygı ile bir dikene dahi zarar vermemeye çalışanlar var.Hani evin çoook güzel,hayran olur kalpler dalıp unutup bir eşyayı düşürüp kırabilirler.Sen bilen,gören,işitensin.Sen kusurları affedensin.Hatta da ısrar eden olmaktan senin A'lâ ismine sığınırız.Bizi Cemal'ine kavuştur güzeli yaratıp koruyan Rahman.
@ikraela (İkinci sayfa da ki Allah'a yönelen kullar arapça olarak Münib olarak geçiyor.Münîb Allah'ın isimlerinden de.Sonunda dönülecek olan O'dur.Pişmanlıklar O'na arz edilir anlamında.Üçüncü sayfada ki dua



 
     


Elhamdullilah gözümüzü gönlümüzü aydınlatana,esirgeyen bağışlayan O Mâlik,hesap günün de sahibi,yalnız Ona kulluk etmek ve sadece Ondan istemek bayramdır ruhumuza,kanatlanırız biz dört nala.Rabbimiz kavuştur bizi o müstakim yoluna,o nimet verdiklerinin yoluna,koru bizi o sapıtanların ve gazaplanmışların yolundan.O müstakim yol ne güzeldir,Yusuf kokar sağında solunda,tevazu vardır, kibir hiç uğramaz oralara,temiz akan sular orada Eyup'ca sabrın çiçeği açar tam yanıbaşında,Musa'ca'dır,Allah dostu bulunur orda,hak ve batıl orada ayrılır,Furkan orada.

Meryemce'dir "Rabbim tüm nimetler Senden"der.Secdedir alınlar,yürekler.Yusuf kokar o yol,Yusuf bulunur orada,Muhammed (sav)libası giymiştir orası dağ taş su"La ilahe illallah"der... Zikirler zikirleri açıyor,fikirler fikirleri açıyor,şükürler şükürleri açıyor.Rabbimiz münip bir kalp ile daim o salihlerin zikrinden fikrinden aç bizlere...Fatiha yüreğin de kapısı ister içerden aç ister dışardan yeter ki dokun bismillah ile, içeriye açsan bir dünya dışarıya açsan bin dünya oku,yürekten oku!Allah ismi ile oku!

Hu la ilahe illa Hû. ..


İşte oradasındır
Fakat uzaktasındır
Kalbin kanatları senden evvel uçar...

Her halimiz için duaya muhtaç edilseydik,her an duada olmamız gerekirdi.
Duada önce yüreğimizi mi açarız yoksa ellerimizi mi? İkisi de olur farklı hallerde...Bazen yüreğimiz önce açılır ellerimiz neredeyse semaya yükselir,bazen ellerimiz önce açılır yürek fecr saatine kurulmuş gibi birden uyanır, duha vakti gibi kanatlanır coşar,semah eder zikir ile...
Fakat o anlardan da bitap düşer,kanat kapanır,el düşer...
Fakat Rabbimiz Vehhâb'tır.O istemeden de verendir.Öyle Rauf-ur Rahman'dır.
Ya Şefîk Rabbimiz affet bizi,evvelimizden ahirimizi hayırlı et.Hadî'sin doğru yola ilet.Her muhtaçlığımıza çare Sensin,Samed'sin Allah'ım dünya ahiret göz aydınlıklarımızı lütfet,Sana baki şükredicilerden olmayı zenginliğimiz et.
Hû Bakî Hû.
@ikraela

#Fethiye
#Ölüdeniz
@ikraela
#instagramyazılarım,#gönültefekkürlerim




























@ikraela






















ikra ela
























































































































































































instagram @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder