Cumartesi, Mayıs 06, 2017 By: Oku Arz

Bahar tefekkürlerim


Bu bahar bilmediğim şehrin sokaklarında kaybolmazsam iyi!
Vedûd'um ey!Kuru dallara nazlı çiçekleri yazan!Bize zor gelir inişler ve çıkışlar biz bizi taşıyacak aşkın duygu ararız.Bizi Sana kavuşturacak coşkun aşk ver.Ya Vedûd ey!

Bilmiyorum,bilen var mı?
Serap gibi geçiyor her şey!
Kana,kana oyalanma!
Ruh sadece Ona hasret!

Gördüğümüz güzelliklerin elimizden kayıp gitmesine hüsranda yüreğimiz...
Biz istiyoruz ki ağaçlar hep bahar elbisesi giysin!Biz hayranız farkında olsak da olmasak da biz Rabbimize hayranız,kuru dallara muhteşem nakışlı çiçekler yazana...
Biz hem çiçek isteriz,hem meyve!Bazen o hakikat de can bulur umut kesilmiş dallarda hayrete düşeriz.
Mübeddil'dir Subhan Allah,halleri hayra dönüştüren Hû.
Beş yapraklı bahar çiçeği bir kelebek gibi bir kaç günlük şehadetini tamamlarken yüreğinde koca bir ağacın tohumu meyvelenir.Nice acı çekirdeklerden bir hayat fışkırır.Nice buruk,mayhoş meyveler kemal ile ballanır.
Ey bizim Mübeddil Rabbimiz halimizi bizde görmek istediğin hale çevir,acı hallerimizden bir ağaç yeşert,hem evvelimize hem ahirimize hayr olsun...
Elhamdullilahi Rabbil Alemin
Estağfirullah el Azim.

Bahar şahittir değil mi yeni yaratılışa?
Kuruyan dallara can yürür,on iki aydır uyuyan tohumlara,soğanlara birkaç günlük dahi olsa can üflenir.
Oluyoruz işte!Halden hale döne döne! İçimizde ki öz çıkana kadar.Bir posaya dönüyoruz.Olan bir meyvenin toprağa düşmesi gibi...meyve posasını kaybetse de aslı içinde...
Ahirete iman etmek ruhta öyle müthiş kapılar açıyor ki! En başta,hırs,nefret,kibir,kıskançlık gibi duyguları öldürüyor.Kötü duyguları ölen ruh havası,suyu,toprağı temizlenmiş yurda benzer.Orada yeniden hayat canlanır.Pınarlar kaynar,balıklar olur,otlar biter,kelebekler uçar.Fakat sınav olan insanda kirlenmek bitmez! Fakat ahrete inan ve hesap vereceğini bilen ne kadar çöreklenmek istese gevşese bir kaç sivrisinek vızıltısı ona ibret olur.Bilir akmamak bataklık halidir.Canı yansa da yine kalkar. En başta Rabbin huzurunda onurlu bir yüz sahibi olmak için...


Açılırsın bol bol açılırsın...bir tebessüm, bir sıcaklık değince gönlüne...
Fakat her açılman meyvelenemez...
Ey bizim Fatır Rabbimiz iki dünyada da bize iyilik ver.Amin ya Muîn. .




Bazen de kalır içinde söylemek istediklerin...boynu bükük " Ha açılayım derken,ayrılırsın köklerinden,sözùn bir başka bahara kalır...
   



Erik çiçeklerinin kokusunu veremiyor değil mi elimizde ki kameralar?
Bir meyve oluyorken böyle güzel mi kokar?
Ya Mükemmil Rabbimiz Sen niyetlendiğimiz işlere yol açan,kolaylıklar açansın.İki dünyada da meyvelenecek işlerde yor bizi...Hû...

Bu sarı çiçekle pek bir tanış oldum bu bahar...Başka iklimlerde akrabaları ile tanıştım.Ben kendinde ki muhteşem sanata,renge,hesaba hayran kaldım. Rabbimizin esma-i hüsnasını anlatan muhteşem temsilcilerden bir küçük ziya...
Haşr suresinin son iki ayetinde ki esma-i hüsnaları muhteşem bir şekilde zikirde...
Ben esma-i hüsnaları bu çiçekte okuyabiliyorum Elhamdullilah fakat bir bal arısının yapabildiğini yapmaya kudretim yok!Bu çiçekte ki hikmetten dahi habersizim...
Rabbimiz ne muhteşem yaratan!Dilediğine dilediği kadar veren!Her yarattığını hak ile yaratan,en zerre de dahi o muhteşem sanatı aşikar...
Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz bizi yaratan,bize şekil,kuvvet,akıl,nizam veren Hû,nimetlerini saymak ile bitiremeyiz . Bizi affet,bizi insan olmak hikmeti ile nurlandır.Hû Bakî Hû...


Bahar cennetten bir şule...
Her detay ayrı muazzam...
"Sebbih isme rabbikel a'lâ"(A'lâ suresi 1.ayet) diyor.

Hayat hep sabit olsaydı biz nereden bulacaktık yeni yeni açılan mutlulukları?
Daim Baki Faal olan Rabbimize şükrümüz.Hû...

Yüreğin ısınır,açılırsın bahar bayram...
Bitmez! Olmak için dök çiçeklerini! Kar da yağar yüreğine, tam oldum zannederken!Yeni olma
b/eşşiğindesin!
Rabbimiz bizi bizde istediğin makama kavuştur ya Hadî Hû! 



Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz, öyle kurudu ki bağrımız,Sen "ol"diyince bağlara can suyu yürür,her bir gözeden hayat fışkırır.
Âh,ediyor belli ki asma ağacı,bağrında ki Hayy tecellisinden bir huzme ile!Öyle güzel şahit ki!Bağrımızın dili gibi!En önce yüreğinde kaynayacak pınar,sonra coşacak,damla damla sığmayacak kabına,ben gibi sen gibi o gibi biz gibi....
En önce yeşil libasını giymeli,takva elbisesini,doğrulun içinden çiçeklenir mayhoş sanılan en tatlı bal petekleri...Sabur,Azim,Alim,Mükemmil esmalarından tecelli...Hû Bakî Hû...
Ey bizim Mükemmil Rabbimiz dilimizi açan Sensin,sadrımızı da yaran..Seni görüp susan değil susayan et bizi İsmin ile Rabbim...
Yok Senden başkasına kanmıyor yüreğim!İsmin ile Rabbim Hû!

"Dallandım budaklandım!"dersin...
Her bir dalından en çok da sevgi çiçeklensin istersin!
Yok olmaz bazen bir yanın bahar bayramken,diğer yanına bir damla can gitmez...Susarsın! Aynı kökten beslenip,aynı meyvenin canı iken,yok bir çiçek olsun can veremezsin!
Kainatın hallerinden haller bizden bir katre,bizi bize anlatıyor! 
Bazen sevinç ve hüzünù bir arada yaşarız,varlık ve yokluğu da işte bu muhteşem elma ağacı bu bahar bunu anlatmaya diriltilmiş gibi...işte öyle, kalbime öyle geldi!Belki hiç tatmasaydım o duyguyu elma ağacı bana öyle demeyecekti....
Der mutlaka der,bir yerlerde! Hiç görmüyorsak ya tatlı ya acı telaşımız vardır...
Biraz soluk almak iyidir.Ve gönülden seyreylemek...
Ya Bakî ya Hadî Hû...


Elma olmadan bu kadar güzel mi açılır? 
Ben bu bahar daha bir hayran oldum Rabbimizin yaratmasına!
Şairler boşuna şair olmamış....
Dilim bir dönse,şairlerin dilince...
Şair olmak kolay mı?Ya kuyun olacak,yüreğini kazıdıkça bulacaksın billur suyu,ya öyle sarsılacaksın ki en derinden kaynayacak kaynakların ya da çok dolacaksın en saf halinle,kurumuş zannedilen bağrında kaynayacak pınarın,susmuş heryarana can üflenecek...


Bahar aşkın dönüş...
Hay'dan Hû'ya....


Kur'an'dan Yusuf kokusu duymuyorsa yüreğimiz,Yakup'ca Yusuf'a hasretimiz yok demek ki!


  
Evin içinde, gecenin karanlığînda selim bir kalp ile hele bir de Kur'an'ın bağrına yaslanıp derin derin aşkın kokusunu çeker Esma-i Hüsna ile tefekkür edersin.
Bazende sanki kalbin kurur,bir meyve dahi silkeleyemezsin,bir damla su bulamazsın gönül ırmağından...
Ararsın yere,göğe bakarsın aşkın raihayı duymak için. ..
İşte öyle bir arayış içindeyken dün, evimizin ufkunda ki dağın ardında deniz varmış. Eşim önce gidip keşf ediyor.Sonra da ballandıra ballandıra anlatıyor.
Çok da yakınmış meğer,
hiç durur muyum!Gittik!
Defterimi,tabletime de götürdüm.
Yer taze süt kokulu bebek görmüş gibi beni benden aldı. Toprakla,denizle,binbir renkli çiçekle,tosbağa ile kelebekler ile kuşlar ile selamlaştık.
Bandırma ruhu coşkun insan gibi,esti mi şiddetli esiyor.Sakinleşti mi ipeğin içinde binbir nakışını işleyen kelebek gibi...işte tam o nakışın ortasındaydım.Dün dilim lal oldu derin coşkudan demlendim.Dün eski yazdıklarım ile fotoğraf çektim.Bugün o demden çekiyorum aynelerimi...
Rabbimiz öyle Muazzım ki her bir zerre "Hû"diyor.
Rabbimiz gönlümüzü daim Senin aşkın zikrin ile baki et!Hû Baki Hû! 

ikra ela
instagram @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder