Perşembe, Kasım 24, 2016 By: Oku Arz

Takva Elbisesi



Üç ay önce yüklenen eşyalarımız ile yeni şehrimizde ki evimize aynı zamanda gelmiştik.Hali ile hem eşya eve taşınıyor,bir yandan da biz harıl harıl ne nereye koyulacak soluksuz çalışıyorduk.Yarım günde boşaltmışlardı koca evi.Ev eşya ile oluyor değil mi?Kim ne yapsın boş evi?

Soluksuz çalışmaya başladık ailece.Mutfak önemli diyorum,küçük detaylar en çok orada var.Herkes kendi odasını düzeltme peşinde,büyük işler eşime hali ile.Eh bende bir mutfağa,bir eşim çağırır yardıma,bir çocuklar. "Aradığımı bulamıyorum!Nerede acaba?"Annesin ya!En çok sen bilmelisin neyin nerede olduğunu ve neyin nereye koyulacağını?Tatlı telaştır ev dizmek!Azcık kendini de unutursun,âlemi de!Varsa yoksa acilen bir düzen istersin!
Bir yandan da yazacağım çok şey var,iş ne kadar yerini alırsa o kadar zaman bana açılacak!O gün yemekle falan da uğraşamadık.Ne bulursak yedik.Akşam yemek dahi yemeden yorgunluğun en tavan haline gelinceye kadar çalışıp,koltukta uyumuşum.Sabah bir güzel dinlenmiş olarak uyandım.Kendime güldüm.Halen üzerimde yola çıkarken giyindiğim gömleğim vardı.Çocuklara dedim"Halime bakın! Yaprağın gömleği hem yolda,hem uykuda üzerimde,hem de onunla iş yapıp durdum! "
Güldük...
Fakat ben yine de değişmedim üzerimi,öyle rahattı ki hem de serin tutuyordu.Yazın bizde misafir ettiğimiz yeğenim ve eşi Yaprağımızın hediyesiydi.Nasıl da üzerime biçilmiş gibi,hem de rengi deseni tam sevdiğim gibi ne de çok sevdim bir gömleği...
Kahvaltımızı yine sevdiğim gömleğim ile hazırladım, işe de onunla daldım da, sonra dedim" Yeter!Çok rahatta ya çamaşır suyu süreceksin,ya bir yere takılıp yırtacaksın!"Ev azcık yerini bulmuşken değiştim.
O gece rüyamda Yaprak ile durmadan iş yapıyoruz,gördüm.Sabah uyanınca güldüm."Allah,Allah!Yaprağın hediyesi olan gömlek ile iş yapmamı,yaprak ile iş yapıyormuş gibi gördüm.İlginç bir durum."dedim.
Sonra fark ettim ki;Peygamberimiz Hz Muhammed(s.a.v)in güzel ahlakı bize biçilmiş bir gömlek iken biz onu üzerimize giymeyince, Onun ile yürümüş olmuyoruz.O ki en güzel ahlak elbisesi,takva elbisesine hem örnek hem de o örneğin formülleri Kur'an'ı kerim ile aşikar.

O elbise üzerimizde olsa demek ki diyeceğiz ki bu peygamberimizin gömleği,takva gömleği,onu hiç çıkarmayacağız onun ile ne iş yaparsak yapacağız,her an peygamberimiz bu durumda olsaydı nasıl davranırdı hali ile doğru olanı yapacağız.Peygamberimiz ile yürümüş,Onun ile aynı safta yol almış olacağız.Ne iş yapsak Onun ile yapmış gibi olacağız.

İnsanı nasıl mutlu ediyor böyle bir durum.Bir an hayal ettim,sanki ben Onun en küçük bir torunu ve O elimden tutmuş,bana hayatı öğretiyor.Ne güzel değil mi?

Rahman Rabbimiz bize o kadar Şafîk ki,Ğafur-ul Vedûd'da...tövbe kapısı açık,hep açık biz yeter ki tövbe edip o takva elbisesine talip olalım.Talebe olalım...

ikra ela











0 yorum:

Yorum Gönder