Cumartesi, Eylül 13, 2014 By: Oku Arz

KEFEN




MİZAN
Çürük mü koyduklarımız, ezik mi?
Hile mi yaptık terazimize?
Kimse görmez mi dedik?
Benim hakkım size ne mi dedik?
Kefeye ısırdık da mı koyduk?
Ben kazanayım da gerisine bana ne mi dedik?
Mal benim değil mi? Bulgurunu veririm; yağını vermem mi dedik?
Sakladık mı gerçekleri?
İşimize gelen müşteriye iyisini verdik;az alana çöpü mü?
Onu da çok mu gördük?
Sanki ev alıyor adam mı dedik hesap sorana?
Çok almayanı azarladık mı?
Ne sattık pazar da?
Kendi aldığımız çürükleri mi?
İyileri öne kötüleri arkaya, sakladık pisliklerimizi,
Onları satacak gariban müşteri bulurum mu dedik?
Ne var terazimiz de
Kurtlanmış birkaç marul gizli yaprakların içinde,
Yok, abla yok temiz bak mı dedik?
Göz boyarcasına
Terazimizi yamuk ettik,
İki gözümüz, iki kulağımız iki elimiz yetmedi mi ölçümüzü bulmaya?
Ne koyduk mizanımıza?
Seç abla seç iyiyi kötüden seç mi? dedik
Yoksa ‘’benim seçtiği mi ye mi dedik?"

Allah adı ile hareket edenin
Ölçüsü Kur’an olur
Kefeleri aklı ve kalbi
Akıl kefesine aldıklarını,kalp kefesine koyduğun
Kur’an ile ölç!
Hak ve batıl ayrılır 
Kalbin akleder böylece


Akleden bir kalbin var ise
Ölçün de Kur-an ise
Kalbinde nur doğar
Nefsin hazmeder
Sindirimin kolay olur
Ayrılır böylece yollar
Analiz edersin gerçekleri
Batıl atılır
Rahmet kalır can da böylece
Sen Rahmetin önüne set çekme
Damarlar tıkanmasın diye
Ana damara engel koyma
O akacağı yeri bilir
Süzgecin ta ağzında olsun
Süz de geçir içine
Gizli koyduğun süzgeçler
Sen fark etmeden şişerler
Unutursun neden tıkandım diye
Ararsın temizlemek için süzgecini
O ne kadar derin de ise bulman o kadar zordur.
Fark ettirir kendini sancı ile

 Pazarcıyım ben
Müşterim Allah
Terazimi hilesiz istiyor benden
Tertemiz etmek istiyor beni,
Şerefin için diyor
Ve üstelik cennet vaat ediyor.
Kefenini giyince
Titresin eller titresin gönüller,
O güne, dirilişe, yüzleşmeye

                                            İkraEla@ElaIKRA

0 yorum:

Yorum Gönder