Cuma, Mayıs 02, 2014 By: Oku Arz

ARAFAT

ŞİMDİ ARAFAT'A


ŞİMDİ ARAFAT'A
Hasretim şimdiden özledim seni,
Gitme! Daha doymadım der gibi.
Bu sene mi ağzımın tadı var bilmem,
Midem mi hazmediyor yoksa verdiklerini?
Aklım hayran, gönlüm hayran tutuldum sana,
Gitme ne olur kal der gibi!
Dağınıktık topladın,
Bereketler sundun aşıma, gönül tabağıma
İftarım, sahurum...
Açılmayan gözlerim senin ile açıldı,
Uykum yok artık uyanığım gecede,
Uyumaktan korkuyorum sensizlikte...

Ne güzeldi sessizlik iftar zamanı!
Birkaç kaşık sesi,
Elhamdülillah!
Ne güzeldi çocukların bakışı,
''Tutum, tutum orucu!''Haykırışları!
Ramazan bitti mi şimdi?
Bayram mı geldi?
Temizlensin evler, temizlensin gönüller,
Temizlensin diller ümmetin bayramı geldi,
Fakat her şey bitmedi!
Ya şimdi? Yediklerimizin hakkını verme zamanı!
O yediklerimiz nedir ki?
Her gün yudum, yudum aldığımız, soframıza kattığımız, aklımızı temizlediğimiz, gönlümüzü açtığımız Kur’an sofrası...
Doyamadım Allah'ım doyur beni...
Doyduk mu, içimize sindirdik mi? Hakkı batıldan ayırma yoluna girdik mi?
İşte o zaman bayram! Haydi, saf tutmaya! Kıyama!
Söz veriyorsun artık’’Rabbim senin yolunda istikametten şaşmayacağım’’.
Rükûdasın belin büküldü bu yolda,
Haydi, kalk Allah’ın Azim ismi ile,
Gayret et elinden geldiği ile!
Rabbim verdiğinde de vermediğinde de hayır vardır benim için,
Hamd Alemlerin Rabbine,
Söz verirsiniz bir kere daha, ’’ Sana kul olacağım ve senden isteyeceğim’’,
Secdedesin Rabbinin A’la ismine teslimsin, büyüklersin, sığınırsın!
Haydi, şimdi bayrama, sadakalar dağıtılsın,
Her bir masuma…
Bayram biter de iş biter mi hiç?
Arafat bekliyor seni!
Arzula…

Şimdi imtihan süreci,
Önce farzları yaptın,
Bakalım gönlünden neler yapacaksın?
Kur’an-ı Ramazanda mı unutacaksın?
Ya masum gönülleri!
Unutmadın değil mi?Kestiğin nefsini!
Bitmedi işin sınavdasın,
Önünde Arafat var!
Gönülden koşmalısın tavaf yapar gibi,
Saygın olmalı Rabbinin yarattıklarına,
Rabbin için,
Nefsin istemesede vermelisin en sevdiklerinden
Hacı olmak, Arafat’a çıkmaktır.
Arafat’a çıkan bulur Rabbini,
Açılır perdeler, birer birer.

Ay sensin ve kalbin,
O bulursa hilali,
Koşar Rabbine Hz İbrahim gibi.
Haydi dön! Rabbin için şimdi!

İKRAELA @ElaIKRA


0 yorum:

Yorum Gönder