Cuma, Mayıs 16, 2014 By: Oku Arz

Mizan




MİZAN

Çürük mü koyduk, ezik mi?
Hile mi yaptık tartıda?

Kimse görmez mi ?
"Benim hakkım kime ne" mi dedik?

Isırdık da mı koyduk kefeye?

"Ben kazanayım da gerisinden bana ne" mi dedik?

"Mal benim değil mi? Bulgurunu veririm fakat yağını vermem "mi dedik.

Sakladık mı gerçekleri?

İşimize gelen müşteriye iyisini verdik de az alana çöpü mü?

Onu da çok mu gördük?

"Sanki ev alıyor adam "mı dedik hesap sorana?

Çok almayanı azarladık mı?

Ne sattık pazarda?

Kendi aldığımız çürükleri mi?

İyileri öne kötüleri arkaya, sakladık pisliklerimizi

"Onları satacak gariban müşteri bulurum "mu dedik?

Ne var terazimizde?

Kurtlanmış birkaç marul gizli yaprakların içinde,

"Yok, abla yok, temiz bak! "mı dedik,
Göz boyarcasına
Terazimizi yamuk ettik,

İki gözümüz, iki kulağımız iki elimiz yetmedi mi ölçümüzü bulmaya?

Ne koyduk mizanı mıza?

"Seç abla seç iyiyi kötüden seç "mi? dedik

Yoksa ‘’benim seçtiği mi ye "mi dedik?


Allah adı ile hareket edenin

Terazisi Kur’an olur

Kefeleri aklı ve kalbi

Kalbi tartar akıl kefesindekileri

Kur’an ile…

Nur olur gönlünde


Akleden bir kalbin var ise

Ölçünde Kur-an ise

Kalbinde nur doğar

Nefsin hazmeder

Sindirimin kolay olur

Ayrılır böylece yollar

Analiz edersin gerçekleri

Hak batıldan ayrılır

Rahmet kalır can da böylece

Sen Rahmetin önüne set çekme

Damarlar tıkanmasın diye

Ana damara engel koyma

O akacağı yeri bilir

Süzgecin ta ağzında olsun

Süz de geçir içine,

Koyduğun süzgeçleri unutma

Sen fark etmeden şişerler,

Unutursun neden tıkandım diye

Ararsın temizlemek için süzgecini

O ne kadar derin de ise bulman o kadar zordur.

Fark ettirir kendini sancı ile


Pazarcıyım ben

Müşterim Allah

Terazimi hilesiz istiyor benden

Tertemiz etmek istiyor beni,

Şerefin için diyor

Ve üstelik cennet vaat ediyor.

Titresin eller titresin gönüller,

O güne, dirilişe, yüzleşmeye…

İkra Ela
@ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder