Perşembe, Mayıs 23, 2019 By: Oku Arz

11 ayın Sultanı Ramazan'a Yusuf suresinden bir b/akış






"Hani Yûsuf babasına şöyle demişti; 'Babacığım ben rüyada, gerçekten on bir yıldızla, güneş ve ayı gördüm; onları bana secde ederlerken gördüm.' " (Yûsuf, 12/4.) 🌹 🌹 🌹

 On bir ayın sultanını bahar ayında görmek Yusuf libasını görmek gibi, onu göremesekte onun kokusunu duymak gibi, o koku ki gözü/gözeleri açan, Yusuf' a kavuşturan güzellik. İşte vahyin indiği bu mübarek ay, ayların sultanı, indiği yurdu böyle güzel eder, kokusu Yusuf'a hasret olanlara değer. Ahları Yusuf ile durulur. Yüreğine Kur'an ayetleri alanlar, onun ile dokunur... Vahyi okumayan çölde kalmış gibidir. Ondan bir cisilti dahi alan ruhun Yusuf'unu bulur. Ayların sultanı Ramazan ayının ay takvimi ile olması dahi bize ne harika hakikatler okutur.
Kış mevsimine denk gelen vakti Yusuf'a hasret halimiz gibi, Yakub'ca hasretimizden yüreğe damlayan hüznümüzden gözelerimizin kuruması gibi... Yaz vakti Yusuf sarayına özleri çekmek gibi, Yusuf'a tuzak kuran kıskanç kardeşlerin dahi Yusuf'u bilmesi gibi.... İşte Yusuf suresinden anlatacak çok ibret var, düşünülesi... Ya Hû illa Hû... Alak suresinin ilkinden sonuna duydum işte secde etmeyi, secde edip yaklaşmayı "İkra" oku bak yaratan Rabbin ismi ile arz sema ayetleri okuyor, dinle...
 @ikraela
#Yusufkıssası #Yusufsuresi #Bahar #Ramazanayı

0 yorum:

Yorum Gönder