Çarşamba, Nisan 03, 2019 By: Oku Arz

Sessizliğin Efsunu

(Bu fotoğraf videodan bir kare, video çekimim instagram hesabımda)
Bir rüzgar değsin yeter ki her bir nakış ayrı salınır tutunduğu yerde, her biri ayrı notalarda raks eder, şiir olur okunur kalbe... Dalaman'da çekmiştim bu videoyu. Sarı çiçeklerle dolu tarlayı görünce, havanın bulutlu olmasına da aldırmadım.

Videoda rüzgarın, çiçeklerle oluşturduğu melodiyi araba sesi yırtınca, videoyo sessiz yayınlamak istedim. Birde görseli, dansı sessiz, kalbimiz ile duyalım dedim. Hayatı hep sessiz geçen kardeşlerim gibi...

Sessiz bir hayatın içinden geçmek, kalpte duyma özelliğini göze, parmaklara, dokunuşlara yükselten! Kulak yerine o seslere duyarlılığı yükselir gözünün, parmak uçlarının her hücresi. Ben sesli seyrederken mesela bu sahneyi, araba sesi orada ki füsunu bozdu. Fakat tekrar sessiz seyrettiğimde o efsun yeniden ve alası ile cezbetti, fakat en çok kuşların sesini duymamak üzdü beni, ama herbir çiçeğin salınımında bir kuş sesi gizli... Onu anlamak ise kalpten duymak ile ilgili. Sessiz hayatı yaşayan kardeşlerimin en çok erdemi...
Sessiz harfler gibi, tek hali ile dilden çıkamıyor illa sesli harfe ihtiyacı var. Her sesli harf bir duygu tecellisi, işte o duyguyu anladınmı tüm sessizlikler bir anlam buluyor... Sessiz kardeşimde örneğin görünce heyecan veren bir tümce, kalbi uzun bir "aaaaa...! "der, bulur melodilerini... Berr Rabbimiz öyle muhteşem bir hayat var etmişsin ki tüm iyilikler senden... Ben nereden bulurdum, bir ses, o sesi idrak eden zihin, kalp, ben nereden bulurdum sessizlik duygularımı demlendiren, hecelettiren, bir anlam yerine binler anlam ile bezeyen ... Nereye baksam Berr ismin harf harf hece hece Hû...
@ikraela
 #esmaulhusna #Berr #muğla #dalaman #sağırlık #duymak #kalptenduymak #sessizduyuş

0 yorum:

Yorum Gönder