Pazar, Nisan 07, 2019 By: Oku Arz

Hadîd /23











Bu sabah Hadid suresi 23.ayetin aklıma gelmesiyle uyanmam ayrıca mutluluk ve şükür vesilesidir. Üç gündür Dârr esmasının burçlarında dolanıyorum. Kitaplarda ki işaret edilen ayetlerle düşündüm, surelere göz attım. Yasin suresinde ki şehrin ta öte yakasından gelen adamın tebliğ edenlere verdiği destek gibi ruhum cennet sevinci buldu. Elhamdullillah.
 Kehf suresinde ve Kalem suresindeki iki bağ sahibi hakkındaki ayetler önceki gün aklıma gelmişti. Dârr esmasını nasıl tefekkür edeceğim derken! O bağcılar ben oldum. Tıpkı çocukluğumda gibi... Annemin tembih dolu sözleri kulağımda çınladı. "Okuldan direk eve gel, sakın benden habersiz bir yere gitme..." Ondan çok korktum, annesinden izinsiz bir yerlere gidip zararlara uğrayanların duyunca! Annem çok kızdı bazen de"Ben size evimizin yolundan uzağa gitmeyin. "demedim mi? O vakit onun kızmasın anlamamıştım. Hep bizi korumak, doğru yolda tutmak istermiş. Fakat insan herşeyi göremez ve her şeye sahip olamaz, kaybedişleri de ondandır. Anladım anladım, şükürsüzlük oturup, şımarıklık başlayınca, bir de cimrilik Dârr ismi tecelli ediyor ellerimiz ile yapıp ettiklerimiz keskin bir bıçak gibi bağımızı biçiyor. Tüm şımarıklığımızla bağımız kurumuş bir ota dönüyor. Bıçak hem zarar veren birşey hem de bağrında faydalar sebebi birşey. Faydası zararından çok bir şey fakat bir dikkatsizlik, boşvermişlik ile derin, oyan, kesen acı bir şeyde. Ve gördüm ki Dârr ismini şu aylar öncesinden çektiğim kaktüs ne güzel anlatıyor. Dikenin içinde harika bir çiçeği, meyveyi gizleyen hazine gibi, Nâfi ismini de haykırıyor. *Evet evet bir zarara uğradıysan üzülme onun içindeki hakikate bak "der gibi Hadid suresi 23.ayetten sesleniyor.

Evet Rabbimiz sırat-ı müstakimi isteyen kullarını koruyor, bağını bozarak da koruyor. Nankörlere de ceza Hakk oluyor. Bak şimdi ömrümüze zarara uğradıklarımız kâr oldu. Ağladık annemize koşup ağladığımız gibi... Rabbimiz biz saptık, gaflete girdik, kendimizden zannettik o güzel bağları, şükrünü eda edip, infak edeceğimize cimrilik ettik birbirimizi sevmeye.. Halbuki koruğu bala çeviren sensin. Tüm sevdiklerimiz ile o bağı kuran sensin. Benim zihnime,kalbime ellerim yetişmez, o zihinde ki bağı kuran Sensin.
@ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder