Pazartesi, Nisan 08, 2019 By: Oku Arz

Gönül Tefekkürlerim




İnsan sevdiğinin gözlerinden usanır mı hiç? Bin kere baksa yine de özlemez mi? Her bakışı cenneti olmaz mı? Öyle işte, bin kere görsem yine de taze heyecanım, bin keresindede çekerim. Çekmemem için elimdekini kaybetmiş olmam gerek... İnsan kalbini kaybetmemişse nasıl çekmez? Tamam metefor yapıyorum anlaşıldı. Fakat beni uzun süredir takipten vazgeçmeyen kardeşlerim beni tanıdılar, beni şahsen tanımadılarsa da uslubumu tanıdılar. Meteforla hayatı d/okuyorum. Fakat şöyle birşey var görebildiğim alemlere bakınca zaten onlar okutturuyorlar. Yeter ki sevgini kaybetme, nazarın sevgiyle olsun. "Nur Allah seni nasıl güzeeel yaratmış! "çığlığını kalbinle duyur istersen, o mukabele eder şip şak, fotoğraf gibi. Ya o yeşil başlı ördekleri ilk defa görmüyorum. O kurbağa seslerini, kaplumbağının nöbetini.... Evet usanmıyorum, usanmıyoruz, hatta aynı resmi bin defa yayınlarız, bin kere de sevdiğimizin gözlerine bakıyor gibi de bin hal görürüz.

 Öyle değil mi ? Sevdiklerinin gözlerinden usanan var mı? İnsan sevdiğinin gözlerinden usanmışsa, sevgisine bakmalı, kendi kalbine! Gözler öyle nura ayna ki, gözlerin perdesi kalkınca cilveleniyor renkler...
Çok ilginç değil mi o renkleri sevdiklerimiz ile aradan perde kalkınca görüyoruz, o sende görüyor, sen onda... Ara istersen ayna, aç perdeyi b/ak g/özlerine hangi halden nurdan şulelenmiş penceresi! Oku istersen aynadan, istersen sevdiğinin gözlerinden... Oku alemler " ya Nur "diyor.
 @ikraela
 #esmaulhusna #Nur #fethiye #fethiyesennegüzelsin @ikraela


Kirpik



Kaş


Kuş tüyü




"Tamam tamam bu kış, Fethiye'de soğuk ve uzun geçti. Ben dayanamadım, sarardım soldum, bana hiç dert yapışmaz derken, hatamı anladım, soğuk bayağı çarparmış, düzelirim inşaallah. " diyor hal dili ile ismini bilmediğim fakat her gördüğümde : . . " Sen gerçek misin? Buralı değilsin belli, sende mi gurbettesin, sanki çoook uzaklardan gelmiş gibisin, vuslatı özlüyorsun fakat buradan da kopamıyorsun, bayağı tutun muşsun !" diyorum. Gülüyor:
" Selam vermeden söze başladın oldu mu şimdi, selam olmadan muhabbet doğar mı ki? " Dedim:" Seni görünce firakımı anlıyorum, dilhan oluyorum, affetin mi? Selamun aleyküm " " Ve aleykümselam. Evet bende gurbetteyim sılaya hasretim fakat inledikçe gök çekiyor, ısındıkça yer. Baki Allah onun Nur'undan ışığın tecellisinin gölgesiyim. Vuslatı dört gözle beklemekteyim. " Dertleştik öyle hasretle, tanış olduk, yakın olduk. Güzel oldu, selamı duydu yüreğim. Selamun aleyküm.
@ikraela
 #esmaulhusna #Nur #fethiye #fethiyesennegüzelsin #fotoğraf #kendiçekimlerim #Bitkininisminibilensöylesin






Dünden beridir Nur esma-i husnasının semasında gezmeye çalışıyorum. Gözlerim kamaştı. Zeytin Ağacını düşündüm, Nur suresi 35.ayete binaen... Acı birşeyin içinde olan zeytin yağı ne mübarek değil mi? Toprağın bileşenleri ile ilgili ders videosu dinledim. Milyon tane hayret ettim, zihnim, kalbim ışıklandı.
Aslımız toprak biliyoruz değil mi, Nur kitabımız Kur''an' da bu açıklanır. Bir takım katkılar ile pişmiş çın çın ses eden topraktan ve ona ruh üfleniyor. Toprak bir şey fakat birçok çeşit toprak var. Ve hepsinin farklı oluşum basamakları var farklı iklimlere göre... Hayret ettim verimli topraklar ile verimsizler yine ne kadar da çok bizi söylüyorlardı. Nasıl olsa biriz ama değil mi? Ve süreç kayalar ile başlıyor, bitki kökleri dahil onların parçalanıp ufalanmasına etken. Fakat ufalanmasına yetmiyor verimli olabilmesi için, bitki, hayvan ölüsü gibi maddeler onu zenginleştirerek iklim şartlarına göre verimli bir toprak oluyor. Yoksa kaya sonra kum. Fakat ne muazzam ki kaya, kum bir şeyin asıl maddesinden birşeyken de faydasız değil. Ve bitkilerdeki o enerji için 2.derecede bedenimizin kullandığı yağ ne muhteşem şekilde yaratılıyor. "Kûn fe yekûn.." nasıl da aşikar hep bir oluşun içindeyiz. Muhteşem bir zincirin içindeyiz. Kerim kitabımız Kur'an'ın bir adı da Nur'dur. O nuru yaratan Nur Allah'tır. Onun ile aydınlananarak hidayete kavuşmak isteyene o nur verilir. O öyle parlaktır ki bizi bize söylediği gibi bizi sırat-ı müstakimde yürüterek karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Yaratılmışlar sayısınca anlatsak Nur'unu ışığı bitmez.... Nur alâ Nur Subhan Nur Bakî Nur Estağfirullah. @ikraela #esmaulhusna #nûr


Nagihan ismi geçti. Fakat nagihan geçmemiş dünyadan 'Sürprizmiş' bugünki elbisesi ile, kıymetli @hayatiinanc hocamızdan öğrendim. Fakat öz dilimiz ne güzel, baharda kıra çıkmışsın da nagihanlar ile rastlaşmışsın gibi... Ne güzel isim, anlamını bilmeden ninelerimizin isminden kulağımıza küpe diye kalmıştı aslında... Nagihan teyze, hadi ona "sürpriz teyze" desek nasıl komik olur değil mi? Aslında komik gibi olur da, fakat komik değildir. Biz kendimizi ve sevdiklerimizi sürpriz bulmuyor muyuz? "Nagihan kelimesi"bugün bana ayrıca nagihan oldu.Çok nagihanlar oldu bugün, nagihan olsun size inşaallah.
@ikraela
#fethiye #fethiyesennegüzelsin #ölüdeniz #Bahar










Kalbinde hiç bir ferahlık duymuyor musun? Taş gibi mi? Üzülme? Hacer-ül esved misali, cennet evinin taşı, kalbinin olmalı, ilk hali mi acaba? Neyse ki öyle veya böyle; Sen kalbindeki habbe ile ilgilen, muhabbet açsın, bak nasıl yarılacak sadrın, cennetine kavuşacaksın, şimdi burada eline verilmiş bu değer... Yeter ki vazgeçme. Yeter ki : اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذ۪ي خَلَقَۚ "Oku! Yaradan Rabbinin ismi ile !"(Alaksuresi/1) Dün bitki köklerinin kayaları parçalayarak da toprağın oluşumuna katkı sağladığını öğrendiğimde; sabah bu pencere ile Nur esma-i hüsnasını tefekkür ettikten sonra, bugünkü gezimizi ayrı bir burçtan seyrettim. Kaya kuma dönüyor, kum bitki ve hayvan posası ile toprağa dönüşüyor. Tabi başka etkenler ve bileşenler varda onlar araştırmak isteyene tabidir. Hiç öylesine, uyduruk birşey varmı? Allah ismi ile okuyunca alemleri zihnimiz nasıl da aydınlanıyor, kalp zikre geliyor. Nur şuleleniyor her heceden, her harften küme küme kelimeler oluyor, bulutlar gibi yağıyor, sadrı yarıyor. @ikraela #esmaulhusna #nûr #fethiye #fethiyesennegüzelsin #ölüdeniz #Likyayolu










Arzın dervişânları dalmışlar zikirlere, alı moru birbirine karışmış. Kimi açmak üzere, kimi sukut deminde... Sanki cennetten sahne küme küme... hamd ile sona eren dualar içinde... Hâdî diyorlar yolumuzu O gösteren, Bedî diyorlar yaratış için model ve misal istemez,hiç yoktan yaratır.
Ya Hû illa Hû Bakî Hû
 @ikraela
 #esmaulhusna #Hâdî #Bedî #fethiye #fethiyesennegüzelsin #fotoğraf #kendiçekimlerim



Vakit akşam, bir gülün soluşu gibi veda ediyor bize güneş... Bu gidişi hayra alamet, onu dört gözle bekleyenler var. Şöyle aydın, sıcacık bir günüm olsun diyenler; O aydınlık ile bir yerlere çarpmadan koşabileceğim, emniyet ile yürüyebileciğim bir özgürlüğüm olsun diye yalvaranlar var, sessizce, kimse duymadan, nakış nakış dualar gönderirler... Her sabah bir ışık ile gözlerinin perdesini açabilenler, bilemez katran karası perdeyi... Rabbimiz âma olan kardeşlerimize bahar çiçeklerini bu dünyada rüyalarında, gönül bahçelerinde göster. Ahrette elbetteki Sen nurlar ile uyanacak olanları bilirsin. Bizi de nurlar ile koşanlardan et. Ebedî karanlıktan koru bizi. Âmin. Rabbimiz iyiki koklayarak ve dokunarak da görmeyi yaratmış,şükürler olsun. "Elhamdullillahi rabbil alemin "
 @ikraela
 #Bahar #akşam #günbatımı #fethiye

0 yorum:

Yorum Gönder