Salı, Mart 12, 2019 By: Oku Arz

Gönül tefekkürlerim



İnsan kendinden de yorulup, kendini bırakıp şöyle sağsalim alıp başını gidebildi mi? Ne güzel gidiyoruz değil mi kendimizden, kendinden azcık gidemeyen yorgun! Geceyi, uykuyu yaratan Rabbimize binler şükür... @ikraela



Yine hış oldum. Tüm yapraklarım hış oldu. Sıcak kavurmuş gibi...Ayaz yakmış gibi... Gazel oldum. Nerede tefekkür etsem. Eziliyorum o haşyet ile öyle ala ala hikmetler penceresinden, alemler huşuda Gazel yakan divaneler neden meclis kurarlar Hû ile başlar Hû ile biterler,ya Hû illa Hû Bakî Hû... @ikraela
 #esmaulhusna #fethiye #kış #tefekkür #hikmet



Eskiden elektriğin gitmesi bağları kuvvetlendirirdi, şimdi ise koparıyor... Işıksızlık da nimet, çocuklarımın çocukluğunda en çok da bu vakitler çocuklaştığımız zamanlar olurdu. Bir divana toplaşır uydurduğumuz masalları okurduk. Keloğlan saçlı olurdu mesela ya da bizim keloğlan annesine tuz almaya giderken tuzu göle yedirirdi, ondan mıymış ne göl tuzlanmışmış... Ne güzeldi, çabucak geçti... Elektrik gibi, bir var bir yok, insan isteye isteye çocukluğu ile kalabiliyor mu? Aciziz işte, muhtacız bizi yoktan var eden Rabbimizin nimetlerine... Rabbimiz bizi nursuz bırakma. Âmin.
 @ikraela
 #fethiye


Bekler çocukluğun 
Bir yerlerde
 Masumca d/okunur
 Kanatlanır ruhun
 Kimse duymaz
 Gömer içine ağıtlarını 
Tutar en güzel umutlarından... 
@ikraela
 #muğla #Göcek






 Sen başka baktın 
Ben başka baktım
 Sen ona odaklandın 
Ben bütüne baktım
 Sen aşağıdan baktın 
Ben kuşbakışı baktım 
Sen başka b/aktın 
Ben başka b/aktım...
 Aynı papatya fakat aynı kameradan farklı yön ve eğilimlerden #çekim yaptım, hem odaklı hem de odaksız... Hayat işte, bakmak önemli, her boyuttan, empati boyutu at gözlüklerini çıkarmaktır. Ama var ya nasıl bakarsan bak papatya papatyadır, güzeldir, şifadır, özeldir,bin türlü anlamlar fizelenir satır satır sadrının yamaçlarında... Biz dünyalılara , cennetten selam veriyor gibi tebessüm eder. "Pes etme! Hakikati ara, muhabbeti bul, c/an g/özlerin açılsın... Hû Bakî Hû illa Hû..." der. @ikraela #esmaulhusna #Berr #Muğla #fethiye #Bahar #fethiyesennegüzelsin #papatya #tefekkür #ocakpapatyası







Kalbinin nakışlarını açmadın mı daha
 Bak bahar geldi helalinden
 Toz Kanatlar uçar şimdi 
Arı serhoş olmuş abı hayat içmekten
 Yüreğin karlarını erit durma 
Muhabbet vardır derinden
 Uzat kovanı susamış gibi 
Yusuf 'unu bulursun belki
 Üç kuruşluk etme, satılık gözle bakma, o değer senin, al yüreğini avucuna, bak gözlerine, cevherine, duy sesini... Yakup'ca Açılır g/özlerin... @ikraela #esmaulhusna #Berr #fethiye #fethiyesennegüzelsin #Bahar #arı #muğla



Yazıyor, yazıyor ve siliyorum. Hangi cümle düşse şu fotoğrafın kalbinden bin dal oluyor. O zaten söylüyor sözü hal olmuş gül-izar olmuş... "Sen bak ey! Rabbin adıyla, oku cilvelenmiş isimlerin nurunu..." diyor. Kelimeler suskun yuvarlanıyor . Gönlün çekiyor güzeli, kıyamıyor... Cuma salatımız haftanın bir gününün bir saati, kaçırmamak gerek dua dua cem olmanın saddeti.. Cennet bahçesinde açılmış bir gün/gül gibi... Değsin gönüllere muhabbet kokusu, Yusuf'u bulsun. Salat eden gönüller selam ile salavatta bir olsun,kırılan yerlerimizde umut filizlensin, cennet muştusu duyulsun.Muhabbetten Muhammed(s.a.v) e #allahummesallialaseyyidinamuhammed Hû Baki Hû illa Hû... 
@ikraela



Çiçek, olmuş nakış nakış, renk renk, kanat kanat... sadrı yarılmış, sadrı yarmış g/öz g/öz... Bilmezdim kelimelerin böyle efsunlu olduğunu, başım dönmeden evvel... Çoğu yakmış, çoğu yıkmış, çoğu diken diken... Ekşi olanı, acısı, tatlısı, ballısı... Bir düşmeye düşsün dalından, bir ok gibi deler s/öz g/özden ileri Bilmezdim s/özlerin böyle efsunlu olduğunu, Aklımı çelmeden evvel... Ayağa kaldırır söz Uyandırır söz Köz olur söz Öz olur söz Bilmezdim özümü kendimi bilmezden evvel, Yusuf'a akrabaymış, bilmezmiş yakınını Saray'a çeken güzel söz Kalbini bulduran söz, özünü bulduran söz... Bilmezdim evvel sözün efsununu düşmeden evvel, gözden, gönülden... Hakikate uyandıran söz. Dünya durmuyor yerinde Kalp gibi İster istemez can var... Gözlerini bir açsın paha paha, yürür elsiz ayaksız, dudaksız söyler... O saraya çekilir akıl, yeter ki Yusuf'a kardeş olsun. Kıtlığa düşürülür de getirilir. Nefs yırtsa da o sarayın gömleğini o gömlek Aziz gömleğidir.Bin yıl unutulsa da zindanlarda Aziz-un Hakim Allah onu tam vaktinde hatırlatır. Dünya kıtlığında olanlar yine buğday peşine düşer, ambarlar doldurmak pahasına... Onu hiç unutmayan ve değerini bilen özler, g/özlerin kaybetme pahasına... O Yusuf gömleği d/okunur buram buram g/özü açar, Yakupça... Estağfirullah el Azîm el-Kerim el-Hakîm Hû Mütekellim. @ikraela 
#Yusufkıssası #Yusufsuresi #Yusuf #Kalp #Göz #Gönül #söz #kelime #fotoğraf #kendiçekimim #kendiyazılarım #fethiye #kordon


Namaz muhabbetin habbesi ise Dua onun çiçeğidir.








Bu fotoğraflara bakınca kalbinizdeki taktiri duyuyorsunuz değil mi? Hepsine "SubhanAllah!" diyor. Allah'ı bilmeyenin kalbi dahi taktirde, kalbini duymayanlar ise gafil. Kalp Halık'ını biliyor. "Beni de yaratan bir onu da yaratan bir"diyor. Duyan mutmain, duymayan oyalanmakta... Semi Allah kalbi duyuran, kalp ile duyuran. Hadi kalbinin zikrini topla ve secdeye git... @ikraela (#fotoğraflar eski çekimimden parça, başka bir iş ile uğraşırken yeniden zikrimiz pir oldu, kelebek oldu, döndü pervane oldu...) #fethiye


"Sabredenler Refikler Haliller Sadıklar Muttakiler Muhsinler Ebrarlar ....." Duyuyor muyuz sesleri çağrılıyoruz o mevkilere: "Buyurun buyurun ne hoşsunuz, Allah sizden razı, siz de Ondan razı olarak girin cennete, mutlular içine..." Ne büyük bir hoşnutluk değil mi? Duası, hayali dahi mutlu ediyor bizi... Rabbimiz oNuru ile kavuştursun ahrete bizleri. @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder