Pazartesi, Mart 11, 2019 By: Oku Arz




Birçok şey yazmak istedim fakat Fethiye manzarası yeterince hal dili ile tefekkürünü dillendiriyordu. Hamd ediyordu, alemlerin Rabbine... Rahman suresinden düşen yıldızlar gibiydi, haşır suresinden de okuyordu, öyle huşu içinde, haşyetle, vakarla... Çam ağaçları mis kokusunu veriyordu Rabbine şükür ile... "Ben nereden bilirdim bu kokuyu, ben bana da sürpriz oldum bilir misin?" dedi fısıltıyla, pırlantalar içinde mavi ve yeşilin arojmanı olmuş deniz sakince dalgalanıyor, ol emrine itaatle, asil yükleri vardı gönlünün muradına ereceklere, taze etler de saklıyordu aç midelere, ya Kerim Allah Hû ya Rezzak Allah ya Hadî Allah ya Baki Allah Hû diyordu. Dinledik fısıltıyla konuştuk... SubhanAllah dedik alemlere...
 @ikraela




Dünkü kamera çekimlerimi kontrol ederken yeni farkettim , şimdi farkettim "Bu muhteşem manzaraları seyredebilmem için milyarder olmam gerekmedi" dedim. Fakat daha harikasını farkettim... Ne milyarderi, triliyonermişim ben, sen, o... Hepimiz... Hiç hesapsız verilmiş Vehhab olan Rabbimizden... Hücre sayımız nedir, bilmiyorum,trilyon mudur? Fakat varsayalım milyarlarca... milyarlarca hücre ben bu manzarayı, görebileyim diye var edilmiş ... İşitebileyim diye muhteşem dizaynlar yaratılmış, kodlanmış en güzeli, en güzel şekilde işitebileyim , görebileyim diye yaratılmış... Demi ama milyarlarca hücre göz göz can ettirilmiş de bana, sana, bize hizmette... Semi Allah duymak için hiçbirşeye muhtaç değil, duymak, işitmek zaten Ondan... Ben muhtacım hem kulağa, hem beyine, hem parmak uçlarıma, hem kalbime, hem hücrelerime... Basir Allah görmek için vesileye ihtiyacı olmayan, görmek zaten Ondan. Ben muhtacım, topraktan olan! Görmek için göze, kalbe, beyne, parmak uçlarına, her hücreme ... Benim muhtaç yaratılmam Allah'ın verdiği kusur değil, hiç yokken, hiç bir hücre yokken bana varlık veren, o varlığa, işitmeler, görmeler veren Rahman Rahim'dir. Şükürler olsun Rabbimiz ben bende kaybolurum, Sen bana Zikrini öğretmesen, şaşarım bu ala zenginliğinden. Zikrini baki et bize, kalbimizi baki zikrine aç, zikrine huşuya, hudu ya erelim. Hû Baki Hû illa Hû...



Tüm güzelliklerde Yusuf yüzü vardır. Önemli olan bizim o Yusuf'a ne yaptığımızdır. Muhteşem sofraya konuk olmuşlar Yusuf'u görünce parmaklarını kestiler... Onlar kendini kaybetti fakat Yusuf kendini kaybetmedi. O Rabbini asla unutmadı, hem güzelliklerde de hem de zorluklarda da... Âh Yusuf senin kıssanda ne çok ibret varmış, olduğumuz yerde perçemimizden yakalıyor, yüzümüzü bize şahit ediyor. Âh, unuttuğumuz her an için! 🌷 🌷 🌷 "Ve lâ tekûnû kellezîne nesûllâhe fe ensâhum enfusehum, ulâike humul fâsikûn" "Ve onlar gibi olmayın ki Allahı unutmuşlardır da Allah da onlara kendilerini unutturmuştur, onlardır ki hep fasıklardır." (Haşr suresi 19) Allah'ı unutmak, kendini unutmakmış . İşte bak yine yakalandık, yaptığımızdan! Anladım, anladım Elhamdullillah her an unutmamak, kuyuda da, Züleyhan'ın(şehvet, şöhret, zenginlik) bilinçleri kapatan arzusunda da, terk edildiğin zindanda da... Velhasıl her anda zorlukta da kolaylıkta da Rabbe rağbet etmek, Onu unutmamak, kendimizi unutmamanız ilacı... Hani bir azgınlık olur, bir öfke taşımı gözü kör eden, kulağı sağır eden, orada da Rabbini hatırlayan sakinleşir, kendine gelir, fakat Rabbini hatırlamayan kendini kaybeder ve kendi elleri ile cehenneme yuvarlanır. Yaptığı cehennem olur. Of! "Of" dedim de "Af" diyelim. "Of" larımız "Af" a dönsün. Ey bizim Hakem Rabbimiz, ey bizim Adl Rabbimiz bizi affet, Mağfiret et, kalbimizi bir an dahi Sensiz bırakma, unutur ve yanılırsak bizi koru, affet! Ya Rahman ve Rahim olan Rabbimiz.

 
Bebek daha gelmeden çeşmeler onu sevindirecek süt ile doldurulur, annesinin sıcaklığı sukuneti ettirilir. Gülüşü ise bayramdır bebeğe...
Latif'tir Allah, lutfeder, biz kendimizin farkında değilken hazır edilir bu lütuf, Habir'dir, her ihtiyacı bilendir, her ihtiyacı her ihtiyaç sahibine hazırlayandır. Öyle Latif'tir işleri, öyle Latif sunulur. Anneye babaya sabır kanatları verilir, o sabır ile Latif esması şulelenir göğünde... Habir olmasa Rahman ve Rahim Allah, her ana baba bebeğini sevebilmekten dahi bi'haber olurdu. Bebeğinin ihtiyaçlarına kör ve sağır olurdu. Onlara yavrularına karşı merhameti, sevgiyi, korumayı veren Allah, herbir esmasının semasını şulelendirir fıtratlarına huzmelendirir, ziyalandırır... Sırt çeviren kendisi ziyanda , umursamayanın kendi kaybı...
 Ne Latif değil mi şu manzara? Güneşin ziyası suyun dalgaları ile piyano tuşlarına değer gibi notalanıyor, her biri ya Latif, ya Habir diyor,şükürde,secdede, kalbe binbir esmanın neşe-i semasını sunuyor...




Bakış açımdaki tepeden Fethiye görüntüsü, anlatabildiği kadar... Anlamak ise en çok yaşamaktır.
 #Latif #Habir
@ikraela #fethiye #fethiyesennegüzelsin #esmaulhusna #Hakem #Adl #Haşrsuresi #Yusufsuresi
#türkiye #esmaulhusna #Semi #Basir


0 yorum:

Yorum Gönder