Cumartesi, Şubat 16, 2019 By: Oku Arz

"Muhabbet doyulmaz bir pınar imiş"


Muhabbet ne güzel bir duygu değil mi? Gönülden gönüle akan bir şiir,kışın eve vuran güneş,yazın ferahlatan rüzgar gibi,olduğu yerde kalplerde neşe kelebeklenir,her biri bir nakış olur düşer dile,bülbüller koşar bu makama,hasrettedir bülbül Yakup'ca.... Kim istemez değil mi muhabbet makamı,saf,duru,hilesiz makam,aklı baştan almayan,bilakis şuur üstüne şuur işleyen makam,orada muhabbet makamından geçilmez,çünkü o Muhammed(s.a.v) makamıdır.Orada dedikodu sofrası kurulup leş yenmez,temizdir orada sözler,kin,kibir,riya olmaz o sofrada,kimse kimseye hazmedemediklerini boşaltacakları çöp kovası muamelesi etmez. Hem anlatıp hem de hazımsızlığının nedenlerini,çözümlerini dinlememezlik de etmez. Geçen ilkbahar Muhabbet makamı ile ilgili sözler kalbimde akınca(o da #nedenselamdankoptukbiz sorusuna cevap ararken akmıştı) bir anda dilime"muhabbet bağına girdim bu gece"şarkısı gelmişti. Bu mutlaka gül kokulu güzel peygamberimiz hz.Muhammed'e(s.a.v) yazılmıştır,dedim.Ve internette şarkının sahibini aradım ki ne göreyim yazan bir hafız ve üstelik sevgili gül peygamberimiz hz.Muhammed (s.a.v)için yazmış,aşkın sevgisinden gördüğü rüya vesilesi ile... "Muhteşem!"dedim ve youtube den şarkıyı arattım ki ne yazık ki ilk basamakta bir içki reklamında bu şarkının kullanılmış olması beni üzdü. Hiç kusura bakmasınlar,içki masaları,helale harama uyulmayan mekan ve masalar şehvet yerlerdir. Oraya muhabbet etmek için gitsen dahi haram işlendiği için o makamda kalamazsın,başı eğlence sonu hep pişmanlık olur. Birkaç gün evvel #gökhanözcan yazısını okuyunca yeniden hatırladım bu meseleyi... Ne yazık ki ne muhabbet makamımızı koruyabiliyoruz ne de değerli kadim eserlerimizi,kapıcı kuşlar ç/alıyor. Rabbimiz gül yürekli peygamberimizin(s.a.v) muhabbet bağına alsın bizi,muhabbet ile bağımız olsun,adımız #alayıilliyine yazılsın inşaallah. Cuma salatımız alemlere muhabbet olsun,nuru bulsun,gül olsun.
 @ikraela 
#nedenselamdankoptukbiz, #muhabbet, #muhabbetbağı, #gökhanözcan, #sadettinkaynak 

0 yorum:

Yorum Gönder