Salı, Şubat 12, 2019 By: Oku Arz

Kum Zambakları









 Kıdrak koyunda kum zambaklarına şahit olunca dayanamadım,şahit olduğum güzelliği acemi bir dil ve heyecan ile çekim yaptım. Eğer ikinci bir defa gitmeseydim ve sadece sahilde oyalansaydık bu muhteşem şahide şahit olamayacaktım.Nasibimizmiş Elhamdullilah.

Üstelik daha önce ismini duymuş ve internette bulmuştum fakat canlı olarak kendisini,görmeyi çok istemiştim... Oturduğumuz ağaç altında açıp solmuş bir bitki vardı.Solmuşluğu beni hüsran ederken,"inşaallah açmış halinle de seni görebilirim." dedim. Sonra ben onu unutmuşken çıktı karşıma.
O nakış biz hiç yokken oranın kalbine ekilmiş,sulanmış,kum,güneş bir güzel işleyivermiş motifi hem de muhteşeeem kokusu ile... SubhanAllah Alâ mükemmel yaratan.

 İlk gittiğimde de hayran olmuştum fakat bukadar cevherleri içinde barındırdığını bilmiyordum.Orayı tamamı ile bilebilmek için oranın her haliyle nasıl olduğuna tanık olmak gerekirdi. Yazda,kışta,baharlarda... "İşte onun huyudur,biraz şöyle cennet havası aldımı,en güzel nakışları söyler,öyle şenlenir ki içi, özünde gizli en dipten adeta Yusuf kokusunu çeker,Yusuf olur,Yusufça olur,Yusuf gömleği giyer,Yusuf rüyası görür,ya işte öyle birşey..." İnsan bir defa güzel olana şahit oldumu,özler,o kuyulara çekilse de,zindanlarda unutulsada,sanki bu zambak gibi,vakti olmasaydı,o vakitte orada olmasaydım ve Yusuf'u arar gibi aramasaydım görenlerden olmayacaktım. Ayrıca kum zambağının o latifliğine rağmen,aynı halde kumlar içinde olmuş, yapraklarına kadar dikenli bitki de beni şaşırttı.Muhteşem olmasına rağmen değince oldukça can yakıcıydı. Kim bilir hangi hikmeti var.Allah hiç birşeyi boş yere yaratmamıştır. Mutlak bir anlam ve amacı vardır. Âdeta cennet misali bir ruhun içinde zül Celal-i vel-İkram esmasından tecelli,Celâl ve Cemal isminden şule öyle aşikar... Estağfirullah el Azîm Elhamdülillahi rabbil alemin.
@ikraela #fethiye #Muğla #Kıdrakkoyu #kumzambakları


İçinde söyleyeceği çok sözleri vardı Uygun vakti bekledi... İyi ve kötü bekletmişti içinde,vakti gelince söylemeyi uygun gördü... İyi olan raihası ile kanatlandı biraz bahar demini bulunca,kötü olan da diken diken,en çok da kendini kanatırcasına... (Çektiğim her kareyi yayınlamak istiyorum.Fotoğraflara bakınca kalbime gelen sözler #kumzambakları nın dilince mi desem yoksa kumun dilinden mi?) @ikraela




0 yorum:

Yorum Gönder