Çarşamba, Şubat 20, 2019 By: Oku Arz

Kainatın dilinden Keçiboynuzu



Karabiber ağacına komşu bu keçiboynuzu ağacı ile daha keçiboynuzunun faili olduğunu bilmeden evvel tanışmıştım; Daha önce meyvesinin tatına şifasına varmış nene ve torunu ile rastlaşana kadar. Öyle iştah ile topluyorlardı ki,neşelendim. Nene beni görünce"Gel kızım sende topla,hepimize yeter,güzellerini seçmişler ama olsun,gel gel gari!"dedi. Ben: "Keçiboynuzu ağacıymış bu!"şaşkınlığı,sevinci ile üç dört tane aldım.

İşte bu kışın başında birde çiçeklerine şahit olunca ayrıca mutlu oldum. Birkaç gün önce çekmiştim fotoğraflarını. Bir ağaç öyle güzel işliyor,vaktinde,tatında hikayesini yazıyor,kemâlini anlatıyor. Daha nice duracak orada belki de tam oldum derken elindekiler kuru otlara dönmüşlere müjde fısıldayacak! Sonbaharda yenidünya meyvesinin çiçeklendiğini biliyordum fakat keçiboynuzu sürpriz oldu. Bakalım yaş aldıkça daha ne muhteşem sanatların şahidi olacağız ne belli,herşey bitti derken,daha güzeli ile daha alımlısı ile olmayacağını kim söyler? Rabbimiz muhteşem yaratan ,herşey ile muazzam ibretlik notalar,renkler,işler yaratıyor yormadan öğretiyor emekleterek,adım adım,... Emeklerken ya o neşe... Estağfirullah el Azîm Elhamdülillahi rabbil alemin.






Keçiboynuzu ağacının geçen seneki meyvesi,o muhteşem çiçeklenmenin ardından muhteşem bir oluşum! Her bir çiçek zikrini tamam etmiş de her bir zikr tesbihin bir tanesi olmuş. Harf harf saymış Rabbini,isim isim yüceltmiş...Ona yalnız Ona secde ederek kaybedenlerden değil kazananlardan olmuş,öyle kemal ile ahsen olmuş ki Şafi esması üzerinde tecelli olmuş. Her bir tesbihi bir ağaç olmaya aday,herbir tesbih zikrinin yörüngesinde taş gibi halden hayırlılar saffına yükselecek. Dallarına kuşlar konacak,çiçeklerinden arılar beslenecek. Onun ve bizim hayatı kudret elinde olan Rabbimize binler şükürler olsun. Zikrimizi, fikrimizi,şükrümüzü alâ cennetler makamına yükseltsin... Rafî O,Rafî esması ile dallanır budaklanır çekirdek,Rafî esması ile dallar budaklar çekirdeği bulur,öze kavuşur. Estağfirullah el Azîm. Elhamdülillahi rabbil alemin.
@ikraela
#Fethiye #esma #Esmaihusna
@ikraela
#keçiboynuzu #keçiboynuzuağacı #keçiboynuzuçiçeği #tefekkür

0 yorum:

Yorum Gönder