Pazar, Haziran 03, 2018 By: Oku Arz

Ben Seni bilmeseydim,ben beni bilebilir miydim ki?


Çıplak yarattı da elbiselik ipleri yaratmadı mı?
Sıcak tutacak yünü, sıcakta bunalmayalım diye pamuğu..
Biz için mi bizim için mi?
Aç yarattı da türlü meyveleri,sebzeleri yaratmadı mı?
O yiyecekleri yerken o tatları tatacak dili,damağı da yaratmadı mı?
Ayakları yarattı da o ayaklara zemin hazırlamadı mı?Hem de hiç bir yere bağlanmayarak bize verilmiş irade ile halimiz üzere koşarak,coşarak ya da yavaş adımlar ile...
Biz için mi,bizim için mi?
Ya o gözleri yarattı da o gözlerin göreceği mevsim, mevsim şulenen renkleri,cümbüşleri yaratmadı mı?
Âh düşünürsek,bir hayat yaratılmış ve orada gözlerin görebildiği bir şey yok,kendinden beslenebilen bir halimiz olsaydı!Sadece bir gri renk içinde olsaydık,olamaz mıydı yani?
Olurdu,o halden razı da yaratılabilirdik.
O vakit bu harika yaratılışta sadece bedenimizin beslenmesi istenmiyor belli ki!
Manevi beslenme,aklın esma-i hüsna'yı idraki ile üst bilinçlere ulaşması bağlımında ahsen-i takvimde kalabilmek.
İnsan ister istemez bunca nimete "Biz için mi?"diyebiliyor.Esfel-i safilin halimiz ile...
" Şimdi Rabbinin hangi nimetine dersin ki yalan!"(Rahman suresinden )
Biz hiç anılmaya dahi değer değilken ruhundan üfledin de eşyayı esman ile okuyabilecek biliçle donattın.Teşekkür ederiz.Biz yoktuk,Sen var ettin.Varlığına şahit ettin.Ben Seni bilmeseydim,ben beni bilebilir miydim ki?
Sen benden bir isminin tecelisini çekip alsan mesala Rahman isminden bir şuleyi,ben de ben kalır mı ki?Teşekkür ederim Rabbim ben için, tüm sevdiklerim için, tüm nimetlerin için. Elhamdullilahi rabbil alemin. Estağfurullah el Azim.
İkra Ela
#instagramyazılarım
#gönültefekkürlerim
@ikraela
(Fotoğraf #Gül/den bacımın gül kalbi ile çekiminden.#İzmir )

0 yorum:

Yorum Gönder