Çarşamba, Mayıs 30, 2018 By: Oku Arz

Meğerse portakal çiçeği Yusuf kokarmış




"Ebu Musa (ra) anlatıyor: Resulullah (sav) buyurdular ki:Kur'an okuyan mü'minin misali portakal gibidir; kokusu güzel, tadı hoştur.Kur'an okumayan mü'minin misali hurma gibidir; tadı hoştur fakat kokusu yoktur.Kur'an'ı okuyan facir misali reyhan otu gibidir; kokusu güzeldir, tadı acıdır.Kur'an okumayan facirin misali Ebu Cehil karpuzu gibidir; tadı acıdır, kokusu da yoktur." (Buhari, Et'ime 30)

Bu hadisi ben sadece "Müminin hali hurma misali gibidir."olarak biliyordum. Geçenlerde mezarlık ziyaretim ile ilgili paylaşımımda bir kardeş hadisi tam olarak hatırlattı. Allah razı olsun.

Böylece bilgileri eksik bilmek ile tam bilmek arasında ki farkta ortaya çıkıyor.

Bugün ikindiden sonra portakal ağacı aradım.Bu ağaç bana sürpriz oldu,başında hem portakal hem çiçek hem bal arısı hem de hiç tanımadığım iri arı cinsi ile...

Koku ise muhteşem yeşil libasının içinde, Kur'an okuyan mü'min kokusu,Yusuf gömleğinin kokusu olmalı,zaten hayrandık bu muazzam kokuya şimdi daha bir hayranız.

Elhamdullilahi rabbil alemin.

@ikraela

#ikra

#oku

#Hadis

0 yorum:

Yorum Gönder