Pazartesi, Mayıs 21, 2018 By: Oku Arz

İyilik ve Kötülük


                   
                                 


 


Yazdıklarımın tam yorumlanabilmesi için iki fotoğrafta ki yorumumun okunması gerekiyor.

O yazdığım yorumlar epeydir zihnimdeydi,paylaşsam mı paylaşmasam mı diye düşünüyordum.

Bu arada derede giderken @haticekubratongar hanımın duasını görünce amin demek için paylaşmayı uygun gördüm.

Aslında bu dua Kadim bir duadır.Rabbimizin bizden istediği asil bilinçli iyi olmanın silüetidir.

Kedi remzi ve çizmiş olduğum siyah beyaz resim ile bunu aksettirmeye çalıştım.

Kedi bize emanet,kızım getirdi.Öyle masum öyle güzel ki,bir bebek gibi iyiyken dişleri ve tırnakları ile de zırh gibi,haddini aşana haddini bildirecek kadar da yürekli.Bazen onu hırpalarcasına sevince bi dişlerini gösteriyor ki değme gitsin...

Çoook şey anlatıyor çook: "Ey insan haddini bil,iradeni bil,nefsinin siyah ve beyaz halini bilki renklere kavuşasın,nefsinin siyahından kötülük halleri ilham oluyorken nefsinin beyaz hallerinden iyilik hallerin sesleniyor.İki halde de bilincin yoksa kurulmuş bir oyuncak gibi olursun,oyuncak olursun,kullanılan,eğlenilen olursun.Ben fıtri olarak fareye,yılana,kuşa kodluyum.Fakat seçip,ayırt etme kabiliyet verilmemiş bana.Hareket ettirilen bir ipi dahi yılan zannede bilirim.O vakit size düşen aldatıcıların hatta altatan nefsinizin dahi gösterdiklerine kanmamak için şuurunuzun keskin olması gerekir. Şuurun keskin olması da bilinçli olarak takva sahibi olmaya ve Allah'tan başka hiçbir şeye kul olmamaktan geçer.Aslında Fatiha'yı anlayıp,idrak edip tam bir yaşama azminden geçer.

Ben de herşey gibi sizin hallerinizi anlatan bir işaretim,tatlı, yaramaz bir işaret!Meselim,İşaretim,Yazıyım,Avım,AVcıyım,Vechim."

Zalim olmak kadar bilinçsiz iyi olmak hali de sürekli sancı halidir.Bitip tükenmeyen kötülüklere savunma üretememektir.

Kamil insan bilinçli iyilik üretir.Kötülüğü iyilik ile savmayı da öğrenir.


İkra Ela
#instagramyazılarım
#otomotikportakal



@ikraela


0 yorum:

Yorum Gönder