Perşembe, Mayıs 24, 2018 By: Oku Arz

Hikmet 2 Merhametli Sevgi

İnsan sevgi miktarını ve şeklini yine kainatın dili ile ister istemez dillendirir.Duygusu ne kadar yoğun ise özden söyler.

"Ben seni güneş kadar seviyorum. ""Ben seni yağmur kadar seviyorum"gibi,güneş ile tasvir ederken "Ben seni iliklerime dek hissediyorum.Sıcaklığın herzerreme nüfuz ediyor.Yağmur gibi rahatlatıyor her dokunuşun vs."gibi

Bir de çocuk mesela "Ben seni kocamaaan seviyorum"

"Ne kadar kocaman?"

"Bu kaday kocaman"

"O kadar mı? "

Diyince elleri ile dillendirdiğini kollarını açarak gösterir.Ya da çığlık atar,sarılır,tepene çıkar,şımarır.Hepsi de yoğun sevgi dilleridir ve tüm nefisler için aynıdır.

El içimize de'Aya ve Avuç'denmesi bu yüzden olmalı belli ki!(Yaptığım tefekkür ile bu anlama kavuşmak da bana sürpriz oldu.Çok merak ederdim el içine aya denme nedenini,avuçta fazladan ödül oldu.Ayağa neden ayak demişler ola? :))

'Aya' yansıtan,beraber aktığını yansıtan. Bu nasıl? Bir insan elinin tersi ile bir çocuğun başını okşaması ile elinin içi ile okşaması farklıdır. Elinin içi ile okşayan ruhunda olanı yansıtır.Sıcak bir akış kalbe ulaşır.

Bir çeşit gönül avcısı olur avuç.

Bunları kalbi gönülden olan yaşar yaşattırır,fıtridir.Bu fıtratın ne olduğunu biraz sezmiş olup nefsinin arzusuna sapmış sapkınlar ise bu hali kendi muratlarını helal olmadığı halde kullanır.

Kötü niyetten akış sapar.Onlar bunu bilirler,bilmeyen masumlardır.

Rabbimiz öyle A'lâ Muazzım ki öyle herşeyi yerli yerinde muazzam yaratmış. Doğru olanlar o muazzam cennetin ruhunu şimdi burada dem dem içer.

Satın alınamayan ve verdikçe çoğalan bi'şeyde mesala sevgi... Sevgi içte kalınca sancılanan bi'şeyde.İlla doğması, illa yankılanması gereken bi'şey...Çok güzel bi'şey,olmayınca küsüp giden bi'şey,sarıp sarmalayan bi'şey,işte bi'şey...gören var mı? 

              

Sevginin yaratılmış olması bize nimet midir?
Yoksa değil mi?
"Olmaz olsun onun sevgisi!"dediklerimiz olmuştur mesela...
Örneğin "Geceleri sabahlara kadar gezmeyi seviyormuş.Hem de çok sevdiğinden alkollü terk etmiyormuş.Yok asla terk edemezmiş onsuz olmazmış,geceleri rüyalarına giriyormuş tütüm tütüm tütenler.Yok sen benim eşimsin beni terk edemezsin,sana eş olduğumu hissettirmemiş olsam da başka birini de sevmiş olsam da sen beni terk edemezsin.Burada benle kalmalısın..." Görüyoruz ki sevgi cevheri de nankörce,heva ve arzular için çirkinleştirilebiliniyor.
Sevgi de bal olacağına zehire dönüşebiliyor.
Peki sevgi korunabilen bi'şey midir?
Sevgi korunabilen bi'şey ise nasıl korunur?
Birbirimiz ile selamlaşırken ellerimizi birbirimizin avuçlarına alır peygamberimize( s.a.v ) salavat getiririz hani!
O salavatın içinde korunan sevgi vardır.Biz salavat getirirken"Ben peygamberimiz Hz.Muhammed'e tâbiîm,ellerim senin için her zaman muhabbet,emniyet eli olacaktır.Sen de bana Muhammed'i ( s.a.v ) elsin senin ellerini emin,güvenilir bulacağım. Sana bu ellerim,dilim ile senin yanında da, sen görmeden de ihanet eden olmayacak.Sende zaaf,açık arayıp sana tuzaklar kurmayacağım.Kendime bağlamaya çalışıp sana köstek,daf olmayacağım,sana kuyu kazmayacağım,sana Muhammed (s.a.v ) güzel ahlakını yansıtmaya çalışacağım,sevgim seni yıldırmayacak,sevgim aşırıya kaçıp seni yormayacak,seni zorla tutmayacağım,sevgimde mutlaka merhamet olacak.!deriz.
Merhameti olmayan sevgi yakıcıdır.Merhameti olmayan sevgi yıldırır,bunaltır.Merhamet ile korunmuş sevgi kuş kanatları gibidir.Yormayan,yıldırmayan,tutsak etmeyen,kanatlandıran,en tatlı muhabbet kapısı açan,mütmain eden,rızaya erdiren.
El-Vedûd olan Rahman Rahîm Rabbimiz'e binler şükürler olsun. Selam ondan hamdolsun. Selam tüm peygamberlere ve salihlere olsun.
Elhamdullilahi rabbil alemin.
@ikraela ( Bugün #sevgililergünüymüş hesap edip yazmadım bu tefekkürümü,bu notu şimdi #14şubatsevgililer gününde bu paylaşımıma ilave ettim.Hergünümüzü Vedûd Rahman Rahîm'in bize verdiği nimet bilirsek gerçek sevgiyi ruhumuzda duyarız. İşte o Muhammed (s.a.v ) i sevgidir.Birbirine selam olan sevgi.Ebedi selamınız olsun. )(14 şubat 2018)
İkra Ela
#instagramyazılarım
#kainatındilinden

@ikraela

( Bugün #sevgililergünüymüş hesap edip yazmadım bu tefekkürümü,bu notu şimdi #14şubatsevgililer gününde bu paylaşımıma ilave ettim.Hergünümüzü Vedûd Rahman Rahîm'in bize verdiği nimet bilirsek gerçek sevgiyi ruhumuzda duyarız. İşte o Muhammed (s.a.v ) i sevgidir.Birbirine selam olan sevgi.Ebedi selamınız olsun. )

0 yorum:

Yorum Gönder