Perşembe, Mayıs 24, 2018 By: Oku Arz

2-İnsan fıtratında olma sancısı vardır. "...Kun feyekûn"(Yasin suresi 82)





Gündüz seyr-i safa ederken mevsim dönümünün elle tutulamayan,tutulsa dağılacak olan kızıl güzelliği ile rastlaştık.

Büyük kanala su taşıyıp yorulmuş arkın bestesiydi belli.Ark kuruydu fakat beste bir ol demeyle olmuştu.

Gündoğumu tazeliğinde batıma nöbette.

Ol ve öl iki nokta ile ayrılan fakat ikisinin sancısı da bir...

Olmak sancısını bilmeyen ölmekten korkar.Olmak sancısı ölümün beşiği...ola ola büyür insan ola ola ölür insan,aşk ile olan olmaya sancı der mi?Sancısını öper alnından.

Aşkı olmayanın sancısı azap.

Seyr-i Safa ettikte Merve'ye gitmedik mi?İki yokuş arasında bulunur zemzem..




Çarşıya giderken kanalı takip ediyorum,yürüyerek yirmi dakika...o dakikalar sanki bana bir ömür ya da beş dakika...

Dün yine kalbim bayram oldu,şakir oldu deme girdi,Hû'yu gördü...

Birkaç gündür uğramadığım o yola bahar gelmişti,betonun betonluğu ölmüş şiir olmuştu... Ya Hû Bakî Hû. ..

(10 şubat 2018.Devamı fotoğraflar ile yeni paylaşımlarda)

 

O yolda olmak için ölenleri,ölmek için olanları gördüm.

Her yaprağı düşen,bu düşü bu düşüşü yaratanın sahih olanı vereceğine de imzaydı.

Kavak ağacı vakur duruşu ile biliyordu,Muid,Muhyi olan Rahman Rahîm'i.

Hepsi secde ediyordu halince,çimende...

Gide gide o yolda bir engele vardım sandım. Daha ilerlememe engel küçük bir su kanalı gördüm. Küçük su kanalı görünce hiç yanına varılmaz mı? Geçemezsem de geldiğim yoldan dönerim dedim.

Gittiğimde zannım doğruydu fakat geçilmeyen bir kanal değildi.Suyu kurumuştu geçtim,geçemem dediğim çıkmaz yol zannettiğim yerden geçtim...

Gündoğumu güzellik ile karşılaşmak ise çocuk hayreti taktı gönlüme...

@ikraela

(Devamı var bu sefer kuru kanalı küçümsemeden arkasında ne iz bırakmış duymak var.)


Sanki gitmeden beni görmek için bekliyormuş gibiydi.Bende güzellik aramıyor muydum?Yusuf'ca masumiyet sanki gitmeden bi görsem bi görsem aşkındaydı.Selamlaştık,hatırlaştık,dualaştık.

Gitmeden gitmeden bu dünyadan canu gönülden görmek,duymak istediklerimize kavuşturan,kavuşturacak olan Rahman Rahîm'e binler teşekkür.

Pes etmemek gerek onun için, bu kuru kanal şimdi susmuş diye konuşmayacak değil, azcık kendine çekilmiş belli ki...engel sandığımız birçok şey geçittir de biz pes ettiğimiz için o engel engel olur.

Küçük kanallar bir olmaya akınca coşkun derelere,denize kavuşur.Küçük kanallar bedenimizde ki kılcal damarlar gibidir.En ücra yerlere nefes,can suyu taşırlar bunu da yaparken Bir'e kavuşmak için aşk ile yaparlar.Geçme derdi olmayan ne kuru dereden ne de kurulmuş köprüden geçme aşkı bulamaz.Gönül verme işidir pes etmemek.Kerem dağları boşa delmedi,keremin deldiği dağdan dahi geçmeye üşenen aslıya nasıl varır ki?

Kuru dere bir yarılmadır,sadrın,göğümüzün yarılması.Sinesinde ki o gök kendini sıkıp sıkıp boğanı anlamaz mı insan?Anlar her insanın sinesi var işte o onun hem arzı hem göğüdür.

Kuru sanıp yanılma,aşk ile sarıl aradığına yarılsın göğün inşiraha ersin.Zikri yükselsin hep zorlukta da kolaylıkta da Rabbine ersin.

Hû Bakî Hû. ..

@ikraela

( Anaannem "Sinenizi örtün,o iman tahtası.)derdi.Bunu açmak da nasip olur inşaallah.)




İhtiras kendi Yusuf gömleğini sırtından yırtmaktır.

Ölmek sancılı da olmak sancılı değil mi?

Cennet elbisesini hazırlayana ölüm bir ipek dokunuşu...
İkra Ela
#instagramyazılarım
#Tefekkürlerim
#kunfeyekun
#olmak
#Kuransemasından

@ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder