Pazartesi, Şubat 27, 2017 By: Oku Arz

Kardelen



Her bir bağın Allah ismi ile sağlam olursa korkma,uyandırılırsın yeni bir bahara...
Eşim benim için toplamış kardelenleri...
"Çöp atılan bir yerde açmışlar" dedi.
"Demek ki zorlukla beraber kolaylık var."(inşirah suresi 5)
müjdesi gibi...
aşk ile yeter ki iyilik ek zor da olsa,az da olsa o açar,bire onlar,yüzler verir,en kuytuda en zulümatın içinde de olsa..
Ya Kerim,ya Latif,ya Hak,ya Halık, ya Berr,ya Musavvir esmalarını ne güzel de aşk ile söylüyorlar.



Daha sonra kardelenlerin yanına gitmek istedim,gittik.Muhteşemlerdi.
Etrafta maalesef çöpler vardı. Biraz ileride ağaçlık olan yerde sarhoşlar vardı.O nedenle fazla duramadık. Önce kızdım onlara kendi kendime:
"Nerede güzel, yalnız bir yer bulsalar,kapıyorlar"dedim.
Sonra kardelenlerin bu şehrin içinde açabilmesine hayret ettim.Şehrin içinde doğal kalabilen,özündekini özgürce açabilen bir yer."Çoktan burası gide gele toprağının taşlaşması gerekti!"dedim.
Ah ettim!Buraya bu sarhoşlar gelmese,benim gibi içmeden sarhoşlar gelir hatta çoluk çocuk,bazımız pikniğe, bazımız ağaca salıncak kurup oynamaya,gelir oynarız,bol bol oynarız,bıkmadan oynarız. Dünyayı dar ederiz,bir ufacık soluk almak isteyene!
Bıktırırız biz çok sevdiğimiz yerleri,çok yüzümüze gülenleri de, maalesef dostlar bu nefsimizin huyu!
Güzel olanı anlattığımız gibi güzel olmayan yanlarımızı da bilmemiz gerekli, başkasının halini de anlamamız gerekli,bizim yüzümüze gülüyorlar diye sık boğaz edip daraltmamalı,ezip ezip geçmemeli,fırsat vermeli nefes alsın diye,biraz kendini bulsun da özündekini açsın diye...gidince yanına onun değerlerini kökünden söküp alan değil, değerlerine zarar vermemek için elimizden geleni yapmalıyız...
Ey bizim Rahman Rahîm Rabbimiz bizi haddini aşanlardan olmaktan koru,bizi nefsimizin karanlığında bırakma!



Diğer bir bakış açısı ile bu şedid rüzgar içinde bu kadar güzel bir yüz bana her yönü ile güzel olan bir insanın arada dahi olsa şedid esip savurması ile bütün güzelliğini kirletmesini hatırlattı.
Ayrıca diğer gerçek,gözümüzün önünde ki sorun; maalesef çevrede ki çöplerin çoğu şiddetli rüzgarın taşıması ile o da sokaklara gelişi güzel atılmış çöplerden çok,geri dönüşüm çöp kutularının yetersiz olmasından ve çöp kutularına geri dönüşecek atıkların atılması ile dir.O kutulardan kağıt toplayanlar da maalesef seçerken çöpü etrafa saçıyorlar. O ayıbı da şiddetli bir rüzgar etrafa bir güzel saçıyor.
Çöplerimizi dahi idare edemezsek neyi düzgün yaparız bilmiyorum?
Duyuralım dostlar farkındalık çok az! Bu benim gördüğüm şehirlerde aşağı yukarı aynı!
Rabbimize sorumluyuz,Ona saygımız sorumluluklarımızı harfi ile yapmaktır.Onun yarattığı her şeye saygımız topraktan,suya,havaya zarar vermeden yaşamayı öğrenmeliyiz.
Ve yine gördüm ki bir insanın ayıp ve kusurlarını alıp ortaya atmak,o kişiye zulüm üstüne zulüm! Çünki ortaya atılmamış,açığa çıkmamış ayıp ve kusur geri dönüştürülebilen birşeydir.Kişi ortaya atmıyorsa,onu bir başkasının araştırıp ortaya atması o kişiye zulümdür,halini düzelteceğine vurdum duymaz edebilir ya da şedid bir rüzgar olur ne varsa içinde kimde ne kusur savurur da savurur.Âh!
Ey bizim Halim-un Ğafur Rabbimiz bizi insanların ayıp ve kusurlarını araştıran olmaktan koru,kendi kusurlarımıza da kör etme!Bizi affet!
Kusurlarımızı düzeltecek imkan ver.Hata yapıldığını görüyorsak onu latif bir şekilde başkasına açık etmeden,hata edeni de kırmadan onun durumunu düzeltebilecek iyilikler düşünebilmemizi nasip et!Biz biliyoruz ki bu bize iyiliktir,iyilik olacaktır.
Atalarımız boşuna dememiş:"Ne ekersen onu biçersin!"
Rabbimiz Sen Settar'sın,Estağfirullah el-Azim.

ikra ela
instagram @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder