Pazar, Şubat 12, 2017 By: Oku Arz

Adam gibi iş yapmak!


Geçenlerde kalbime "Adam gibi iş yapmak!"cümlesi düştü...
"Adam gibi iş yapmak!,nasıl olur ki?" dedim.
Eskim anıma düştü.
Eskiden bir odun ardiyem varmış,şimdilerde bir evim oluyormuş meğer!
Onu ilk yazmaya başladığımda anlamadım. Kum gibi sözler zihnime akarken,dalgalarca duygu ile meğerse bir inşa işindeymişim.
Önce su ve kumdan yapmışım evimi ondan tutmamış.
'Adam gibi iş yapmak!'adam gibi adım adım adam gibi!
Çocukken bebek yapardım dal parçalarından,'cin ali'misali.Fakat T şeklinde.Baş kısmına bez sarar,göz,dudak,burun çizerdim.Saçlarını yünlerin sarı düzgün kısımlarından kesip başına tuttururdum.
Ne çok severdim onu,ayağımda sallardım,örtüde dikmiştim ona..
Ruhsuz,akılsız bebeğim kendi ruhumdan gülümserdi bana...
Adam yapmıştım, fakat adam gibi bir adam mıydı?
Ruhu olmayan hangi iş adam gibi olurdu ki?
Düşeriz ve parçalanırız,bütün adamlığımızda darmadağın olur!Öz adamlık ruhumuz her bir yere dağılır.Sonra onu toplamaya çalışırız yeniden adam olalım diye,adam gibi iş yapalım diye!Önce aşkımız olmalı, sonra bir tarlamız olmalı, iki bilgi ile hemhal olmalı,sonra ekip sulamalı,önce kalbi olmalı, sonra her azası yerli yerinde olmalı,aklı,duyguları olmalı. .."İnsan"işte!
Ne yaparsan yap,yaptığın iş adama benzemeli,ona da Bismillah ile başlamalı!
Rahman Rahim Allah ismi ile yürüdüğünü bilmeli!


Bir evin varsa bir anahtarın vardır demektir.
Bir eve girmek istersen bir anahtarın olması gerekir.Ev senin ise o eve anahtarın sende oldukca rahatca girersin,ev senin değil de başkalarınınsa,o evin kapısını tıklatırsın,o ister açar ister açmaz!
Sen kendin için, kendi adına bir ev inşa ediyorsan,o evin kapısı ve anahtarı olur.İstediğine açarsın,istediğine kapatırsın.
Sen sadece kendin için değil,sana gelmek isteyenler içinde bir ev inşa edersen o evin kapısı açıktır.
Fakat gelmek isteyene,gönülden gelmek isteyene...

Gönülden gelmek isteyenin o kapının açık olduğunu anlaması sadece bir adımdır.
O kapıdan bir adım atan girer, o kapı içinden geçilen bir kapıdır.
Bismillah'tır o adım.
Adem (a.s)ın adım adım adam olma anahtarıdır,o anahtar ile başlayınca kendini toplama bulma,kendini bulma kapısıdır.
Sen kendini Allah için adıyorsan gelmek isteyene açık olur.O evde öğüt olarak Allah sözü yükselir!
Allah'ın kelimeleri ile Ademce Allah'a yönelme ile...

ikra ela

("Adam gibi iş yapmak"gözesinden akan tefekkürlerimin akışı hayret verici.devamı önce kalbime sonra defterime aktı sonra da bu sanal aleme akacak inşaallah,bakalım aktığı yerde ne kadar susamış su içecek....muhabbetle dostlar,adamlığımız baki olsun. Hû Rahman Rahim)

instagram @ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder