Çarşamba, Ocak 04, 2017 By: Oku Arz

Ben beni ben diye bilebilir miydim?



Ey ki toprağın kara bağrında, tohumun kalbine bir zerre suyun,bir zerre sıcaklığın yürümesi gibi sabah duası; kendi içimize dilsiz dudaksız sesler veren Rahman ne güzel!

Biz nereden alırdık kendi iç sesimizi?
Sesli duygularımız nasıl sessiz sûkuna ererdi?
Sadece sesli olsaydı hayat hangi can buna tahammül ederdi?
Halîm Rabbimiz sessizleri çok şükür verdi?Sessizler ses olduğunda sesliler aradan ünleniverdi!
Daim duaya dursun kalbimiz.Kalp Onun ismi ile aşkta...
Ya Allah Hu

                 


Ben beni ben diye bilebilir miydim?Sen beni bana vermeseydin?Bulur muydum kendimi ben diye!
Bilmezdim beni,Sen beni bilmeyi vermeseydin!
Hiç yoktan varlığa çıktığımdan beri kalbim Seni bilmek ile bildi beni,mutmain oldu, müşerref oldu bilebilme ile Seni.Ne güzelsin Mahbûbum ey!Seni anmak ile güzelleştir beni!Âlem Seni anmaya muhtaç.Bir Sana muhtaç eyle beni!Vedûd'um ey! Bütün eksiklerim ile bir Sana muhtacım ey!Vedûd'um ey!

"Allah var."dediği halde,Allah yokmuş gibi yaşamak; insana kendi için zulüm olarak yeter.

                             

Dilimiz tutulmaz mıydı? Geceyi gündüze çeviren Melık'imizi aşikâr görebilen olabilseydik!Şulelere hayran olup ser'hoş oluyorken...
O ne Muazzam ki bize dil bağışlıyor.
Sessizce,elimiz ayağımız dolaşmadan dua dua kanatlar veriyor.Tüm koyu karanlıkları silecek aşk'ı veriyor.
O ne güzel Rahman Hu...
Saat'imiz son saatimize koşarken Ahîr'im ey!Hasret bazen öyle yakıyor ki!
Her esmanın tecellisinde ki mühürlerin tesellim ey!
Esmalarını hakikati ile okumayı nasip et,Rahman Allah'ım Hu

                                             

Ey dertten kaskatı olmuş yüreklere inşirah veren Rabbimiz,bize de inşirah ver.Ver ki yar yar açılsın Rahman diyince sadrımız,o zaman pınarlarımız bir olur deniz olur, sırtında taşır bizi...
Yeter ki sadece ümidimiz Onu bilelilim Musa(as)denizi gibi açılır bir yol...
Yeter ki Hakk yolunda bir derdimiz olsun,karada gemiler nasip olur...
Çağır iman gemisine,hakkı arayanları!
Dünyanın tatlı batağından o iman bize kurtuluş olur.


                                       


Ben Leyla'yı bir aşk masalı bilirdim.
Hz.Meryem gülümsedi yüzüme vakit gùndüzdü,aslînda gece,nur-u leyl...
Leyl de gördüm Leylayı...
Leydan geçmeyi de öğrendim,Seni bir tek Seni göreli...
Tebessüm konar gönlüme...
Ne güzeldir,Senin mührün,
Hiç anılacak bir şey değilken, ruhundan üfledin ya sadrıma,ışıklandı tecellin sima-yı ruhumda..
Bismillah, Bismillah, Bismillah.


                                 
Bizi hiç bir şey değilken bize şekil,akıl,duyular veren Rahman ne Â'la.
Ne güzeldir hakikatleri hak ile okumayı nasip eden,çirkinliklerimizi güzelliğe çeviren Rahman,bizi en güzel halimiz ile ahretinde yeniden yaratmaya kadirdir.
Burada halden hale gördüklerimiz dildir, şahittir.Rabbimiz en güzel hal ile ahirde selam sohbetlerde buluştursun bizleri...

                               

Bizim için çalışan ellerimize,
şimdi burada hayret etmiyoruz da ahrette şahitliğine mi hayret edeceğiz?
Rabbimiz bizim için yaratıp,ona işler yapmayı ikram eden Sensin,biz nereden bulurduk,gönülden istediğimizi sıkıca tutabilmeyi?
Rabbimiz Senin verdiğin ile Sana nankörlük etmekten Sana sığınırız.
Ellerimiz daim hakkı yapsın, hakkı tutsun,Kaviyy Sensin ya Allah Hu...




Ey rüzgarları yaratan Şedîd Rabbimiz,hüküm Senin.
Emrinle durmaz rüzgâr,coşar haşyetten.
Zikir ile Hû,Hû'lara karışır...
Barınaklarımız Senin kanunlarınla ayakta Sana boyun eğer,Senin nimetindir gecenin bağrı yorgun ruhumuza Senden ikramdır...
Sen dilediğin için eser rüzgâr,ben acizim,gemim çoktan delinmiş,kusurlu olmak mesleğim Rabbim.Ne yapsam bir kusurum çıkıyor.
Biliyorum o da Senin nimetin.
Bize çoktan düşman Şeytan kapmasın diye beni benden...unutmayayım aczimi,görmeyeyim diye kendimi büyüklenenlerden...
Ya Allah Sen her aczden kusurdan münezzehsin Hu...bizi bize bırakma,beni bana bırakma...


İman öyle bir fidan ki yürekte biten,bir yudumcuk zikir onu canlandırıyor.Zikir arttıkca o coşuyor,o coşunca sular kaynıyor.Sular kaynadıkça aşk yükseliyor,aşk yükseldikçe ,aşk yağıyor buluyorsun yeniden yeşil yeşil libası,güllerin bitiyor gönül dağında!
Ya Zâkir Ya Dâim daim zikredenlerden eyle bizi!ya Hû...
















0 yorum:

Yorum Gönder