Cuma, Mayıs 24, 2019 By: Oku Arz

Rahmet Aşikar


Yeni bir sabaha yağmur ile başlatan Rabbimizin keremine binlerce şükür olsun. D/okunuyor, d/okunan her bir damla ile d/okuyor d/okunacak olan, her bir d/oku da ayrı bir cevelan, ayrı bir huzme ayrı bir şule fakat kopuk değil, birbirine öyle uyumlu ki ya Hayy ya Halîk ya Bâri ya Musavvir dedirtiyor.

Esma-i Hüsna 'nın her bir isminden tecelli binbir nakış ile tecelli buluyor. İnsan değil dış dünyasına, iç dünyasına dahi baksa bu muhteşem tecelliyi okur.

Ne zaman bir iç dünyam olduğunun farkına vardım bilmiyorum. Tıpkı iç organlarımın olduğunu ne zaman öğrendiğimi bilmediğim gibi! Fakat öğrenince bir plastik bebek olmadığımı, içimde fakülteler açılmasına neden olan ayrı ayrı dokuda dokunmuş ayrı işlevleri olan organlarım ile varlık sahasında olduğumu öğrenince bin hayrete düşmüştüm. Biyoloji dersini ondan çok sevmiştim. Beni bana anlatan bilgiler içeriyordu. Bir et parçası değilmişim. İçimde ki her bir et parçasının bir görevi varmış. İşte burada insanın çocuk kalbine dahi o soru geliyor.

"Nereden biliyor o et parçaları analiz etmeyi, süzmeyi, iyiyi kötüyü ayırt etmeyi, savaşmayı, güçlenmeyi, ölçmeyi tartmayı ? Her biri bir bütünün içinde farklı doku ile fakat o bütüne de uyumlu olmayı nasıl başarmış?"

Evet dini, din bilgisi dersi olarak anlatıyorlardı. Fakat bilmiyorlardı ki din hayatın içinde. Fen derslerinde öğretmen konuyu okurken, ben hayretle o soruları soruyor, Rabbimizin varlığına şahadet ediyordum. Farkında olmasamda. İçimden, bir iç dünyam olduğunu bilmeden... Öğretmenimiz okuyordu, bilmiyordu ki dokuyordu. Dokuduğu sadece fen bilgisi değildi ama o bunu bilmiyordu. Belki de bilendi fakat yasaklıydı, din bilgisi dersi dışındaki derslerde"Allah" demeyi... Yasaklayanlar bilmiyordu, Allah'ın kalpleri evirip çevirdiğini...
"Elhamdülillahi rabbil alemin "
@ikraela #gemilerkoyu #fethiye #yağmur (yarım asırlık ömre merdiven dayamış olarak bayağı eskiyim fakat yeni gelen su damlaları da o ruhu biliyor, bilerek gönderiliyor. O nedenle rahmet aşikar ve Allah'ın nuru söndürülemez. Ağızları ile söndürmek için var gücü ile çalışanlar olsada)

0 yorum:

Yorum Gönder