Cuma, Mayıs 24, 2019 By: Oku Arz

Kainatın dilinden Sarmaşık



Sarmaşığım çiçeklerini vermeye başladı. Öyle sarıldı, öyle sarıldı ki içten sevgiyi ruhundan duydu, güveni duydu, emniyeti duydu, o muhteşem renkler cilvelendi gönül cerrahından... "Sarmaşığım !" dedim bir çok şeye sahiplenmem gibi! Şimdi " sarmaşığım" diyince o benim mi oldu! Tohumundan nasiptardım, saksını kurdum onu attım, suladım, arada bir kontrol ediyorum, susuz mu, bir derdi var mı diye? O kadar, sadece emek ve kendi sınırlı dünyam içinde baktığım bir can. O yüreğindekini yazıyor.

 Ona 'sarılmayı' mı anlatıyor desek, yoksa ' güvenli bağlanmayı' mı? Güven bulan güvendiğine sarılır değil mi? Ha ki bir denizin içine düşsek yüzme bilmeden yılan olsa sarılabilir insan ama değil mi? Atalarımız demiş, denize düşen yılana sarılır. Kaza ile çok zorluk anında, boğulma hissi ile beşer kurtulmak ümidi ile ilk anda bulduğunun ne olduğunu bilmeden sarılabilir. Bunu bilen fırsatçılar vardır hayatın içinde güvenli bir şeymiş gibi öylece beklerler avları, onların boğulması onların beslenmesidir. O nedenle beşerlerin dikkatsizliği, bilgisizliği, tecrübesizliği onların işine gelir. Sular yükselmiş, bataklık olmuş hiç umurlarında değildir, her biri kurtarıcı gibi bekler fakat o avcıdır.

Ramazan ayı denize düşen, boğulmak üzere olan, can havli ile bir dala tutunmak isteyene inşirahtır, nefestir,asadır her salih müminin eliyle... Öyleki kardeş olurlar, sarılır ve insanlık bulurlar, çiçek çiçek açarlar... Bir fitreden ne olur ki denebilir, çok şey olur, o gün onu bir darlıktan kurtaran asa olur hem fitre vereni kurtarır hem de alanı... Bir zekat ile ne olur denir belki, o bir aileyi bunalımdan kurtarır hem vereni hem alana inşirah olur. Birbirimiz ile imtihandayız can ile baş ile kan ile verenler ne güzel...
Bu işin para zenginliği ile de alakası zekat verebilecek olanlar için fakat diğer zenginlikler paha biçilmez onlar can ile baş ile çalışmaktır. Bak o vakit yurdunda yılanların eline düşen kalır mı? Yılanlar birbirine el-emin olmayan yerlere gider. Bir yurt el-emin olmuşsa oraya güzel ahlak nuru inmiştir. Muhammed(s.a.v) nuru, övülen ahlak nuru, ona tabi olan güvenli bağa kavuşur. Muhabbete kavuşur. Ey sarmaşık neler söyledin sen? Ya Hak ya Kerim Hû!
@ikraela
 #fitre



Haydi Musa(a.s) ın durduğu yerdesin. Haydi o tuttuğunu at! O tutunduğunu! Bak, bak, dön ve bak, o attığın batılı yutuyor mu? Kini, nefreti, riyayı... Gözboyacıların yaptığını sildimi? Değil mi, hak olan kaldı! Rabinin hakikati baki... Hak ortaya çıkınca batıl kaybolur. Tıpkı dünyadaki tüm lambaların, güneşin doğuşu ile hükmünün kalmaması gibi... Tuttun orucu, asa oldu, tutundun Allah ipine, nefsin mütmain oldu, levvamenin yakıcılığından da kurtuldu, hadi ahde devam yarı yolda kalmak yok, Musa(a.s) ın yolundasın, rıza makamı için koş, aldanış içinde olan kavminden önce seni O'na kavuşturan rıza araman değil mi? Ah ! Koşuyor, koşuyor önde gidenler, Allah'ın rızasını isteyerek koşuyor can ile baş ile, ne güzel, ne güzel... "Elhamdülillahi rabbil alemin. "
@ikraela

#Ramazan #Oruç #Asa #sarmaşık






Sarmaşığımın çiçeği bitene kadar hergün fotoğrafını çekip yayınlasam usanır mısınız? Öyle muhteşemler ki hiç bir çiçeğini kaçırmak istemiyorum. Saksıya birkaç tohum ve ayrıca domates tohumu da atınca cümbüş oldular, öyle renk renk halden hale giriyorlar. Her birinin hali kalbe neşe-i muhabbet üflüyor. İnsan, evladının da hiç bir halini gözden kaçırmak istemiyor, bu çekim zamanında... Fotoğraf makinası icaat olmadan evvel bu çekimleri ressamlar yaparmış. Her bir tabloda insanlar kendini bulurmuş. Öyle işte siz de hergün aynı hayran olduğunuz şeyi paylaşsanız biz usanır mıyız? Eh usanırız, siz de usanırsınız. O vakit sürekli sabit kalmayan, yenilenen, tekamül eden hayat ile Rabbimiz bize rahmet ediyor.
Gece üzerimize baki değil, gündüz de, ne kış ne bahar, ne de yaz, her an bir oluş ile... "Elhamdülillahi rabbil alemin." Sabah ay ile göz göze geldim, o beni çekti ben de onu... Dedim ki "Ey halden hale dönen, sen de bizim halimizi görensin, bizim halimizden bir çekim verir misin?" (Gündüze kavuşmuş olarak dünyanın parlak yüzü de ay gibi görünmez mi aydan, o vakit halleri nasıldır acaba, merak ettim! )
@ikraela

 #fotoğraf #kendiçekimlerim #sarmaşık





Bir masal kursam, ışıklı bir diyara çıkan bir kapı bulsam, ardına kadar açık...
 Ben bana kalmış olsam çoktan helak olur giderdim. Çok şükür ki beni bana bırakmayan var. Ben bana kalsam ben beni bulamadan kayıp olur giderdim.
 Ben bana kalsam siretleri görmez suretler ile oyalanır geçer giderdim.
Ben bana kalsam... Bulur muydum bendeki beni Ben bana kalırsam tutamam beni Ben bana kaldığımda bir ben ile baş edemem. Ben bana kalsam yorulmaktan yorgun düşer benim....

 Her bir çiçeğin içi nurlu bir dünyaya açılan kapı gibi, bu dünyaya gelmişte mi nurlu, yoksa batında daha büyük nuru mu var? Sanki içeriye bir adım atsan umulmadık bir dünyaya kavuşacak mısın gibi... "Elhamdülillahi rabbil alemin." Hiç hatırlanır dahi birşey değilken, bizi hatırı sayılır eden, oNur veren Rabbimize binlerce şükürler olsun.
 @ikraela
 #sarmaşık #gecesefası #fotğraflar #kendiçekimlerim

0 yorum:

Yorum Gönder