Perşembe, Nisan 11, 2019 By: Oku Arz

Kainatın dilinden Yaprak









Bir kök kırmızı pancarı saksıya ektim. Sırf çiçeğini merak ettiğim için ! Toprağını yadırgamadı. Hemen tutundu kökleriyle, çok güzel yapraklandı.
Bir kök de lavantam var,çiçek açar mı bilmiyorum? Bir iki defa da gülümün fotoğrafını paylaşmıştım. O da yeşerdi. Ben onlar ile muhabbet etmekteyim. Fakat insan bir göz arıyor ve bir dil arıyor. İki hayvanımız olmuştu. Onlar ile göz teması kurabiliyorduk. Hatta çok iyi de anlayabiliyorduk birbirimizi. Öyleki onlar bize biz onlara aşinaydı. Fakat, fakat insan muhabbet arıyor! Bu düşünceler ile çiçeklerim ile ilgilenirken farkettim;Herbir yaprak dil gibi! "Dili uzamış, dili çatallı, dili çıkmış, dilsiz." gibi deyimler aklıma geldi. Özellikle "Dili çıkmış!" deyimi,eğer çocuksanız veya ergen, size biri öyle söylüyorsa çok gıcık olursunuz. "Dilim vardı zaten, konuşmuyorum diye beni dilsiz mi sandınız? Saygımdan dolayı konuşmuyorum diye, beni ahmak gözünde mi gördünüz?" vs. demiş olabiliriz ya yüze veya içimizden. Hep sûkut halinize alışmış olan ve işine gelenler, bir de kendi çıkarlarına ters bir hakkı konuşursan dalga geçerek :" Dili çıkmış! "derler.

İşte bu güzel bitkilerin halinde o dili gördüm, hal dilleri yaprak yaprak dil olmuş, dilhan olmayı bekliyorlar. Kimi sivri, kimi dikenli, kimi acı, kimi kokulu dil... Dili çıkacak olan da var, az kaldı öyle tatlı konuşacaklar ki hayret edilesi...
 Dili çıkmışlar dilhan olup sözlerini söyleyecek en latif, en güzelinden... Evet daha önce de hal dilleri ile sözlerini çok demişlerdi, fakat bugün dilleri aşikar oldu.
Konuşamayan insanın dili vardır. Gönlünün olması gibi. Konuşamıyor diye dilsiz değildir. Hakiki dil gönüldür, konuşan gönüldür. Gönlüne sahip olan, sabırlıların dilinden hak çıkar, hak açılır, hakkı bulur. Her ne acısı, dikeni de olsa...
 Allah Reşîd, herşeyi kemaline kavuşturuyor. Evet o tüm sûkut diller halleri ile kalplerinde olan güzelliği açıyorlar ve hepsi de şifa olacak şekilde, bal özleriyle... Bak yine Rahman suresinin dizi dibine çöktük. Secdede alnımız. Hû Şafi Hû Reşîd Hû
 @ikraela
#esmaulhusna #Reşîd #kırmızıpancar #Gül #lavanta #aleovera

0 yorum:

Yorum Gönder