Cuma, Nisan 12, 2019 By: Oku Arz

Kainatın dilinden Filizlenmek









Bugün sabah Sabûr esma-i şerifi ile ilgili tefekkürümü paylaştıktan sonra orkidemin çiçek filizi vermiş olduğunu görmek içime cennet muştusu duyurdu. Bütün kuşların kanatları ile çarptı yüreğim... Günlerdir ayrı konuşuyorum mübarekler ile, selam veriyorum onlara, "Sizi yaratan ne güzel yaratmış." diyorum. Çiçeksiz halleri,sevdiğin bir insanın hüznünü anımsatıyor. Onun gülmesini özlemle bekliyor, dua ediyorsun. Fakat şunu fark ettim; Hüzünlü olana hüzün ile bakmak yerine, yani acıma hislerini ona aksederek değil, onun hüznünü giderecek, sevgi, ilgi ile baktınmı, şöyle dolu dolu selam verdin mi can geliyor. Tıpkı samimi, muhabbetli, candan, ukala ve lakayt değil ya da "Senden bir şey olmaz" veya "Senden artık umut yok" der gibi de değil, gerçek bir sevgi ile selamın eserini gördüm Allah'ın isimlerinin zikir ile...
 Hayatta hiç bir tesadüf yok! Sabahki paylaşımımda Kasas suresinden ayetler vardı. Ben orkidemin o filizini görünce o ayetler aklım geldi. "Ey Özden şimdi bu filiz senin bilgin ve becerinle mi oldu?" dedim. Kârun kadar zengin hissederek kendimi... "Ey Özden ne bu çiçeğe bakmaya bilgin vardı ne de becerin. Var olanda Allah 'ın verdiği Onun sünnetullahı, sen ona tabi olduysan ne alâ, fakat gördün ki şu mübarek çiçek muhabbetle filizlendi, Allah' ın ismi ile hasbihal ettin onlarla!" Evet özen göstermeye çalışıyordum ve yeniden çiçeklenmesini umut ediyordum. Biligilenmeye çalışıyor, evdeki ortam ve iklime göre gerekeni yapmaya çalıştım. Evet bilgi, ilgi ve sevgi çok önemli hepsi de Allah'ı bilerek, Onun ismi ile oldumu kıymetli...
 Hz. Meryem'in bir nebatat gibi yetiştirildiği söyleniyor ayette. Ve güzel söz de bitkiye benzetilir ayrıca secde edenlerin halide... 🌷 🌷 Birde yeni sardunya ektim, köklenmek kolay değil, sararıp soluyor fakat bağlanacak Allah'ın izni ile... Yetimler gibi, toprağından kopanlar gibi... 🌷 🌷
 (Orkidemin damadımın hediyesi olması da ayrıca da değerli) @ikraela #esmaulhusna #Sabûr #orkide (A'li İmran/37, Fatır/10, Fetih/29)

0 yorum:

Yorum Gönder