Cuma, Nisan 05, 2019 By: Oku Arz

Hucurat suresi 13

Dün olan gün, bir yaşıma daha girdim. Fakat yıllık doğum yaşım değil bu... Hani şu "Hayret ya bunca yıl yaşadım da bunu bilmeden yaşamışım." dedirten cinsten.
Dünkü gün hava sıcaktı ve komşum olan kalbi ipekten dokunmuş evsahibime biraz yardımcı olmaya çalıştım. Budanan ağaçların dallarını toplarken bir hayli tefekkürlük malzeme de topladım.
 Ya bu yaşıma geldim mandalina ağacının aslının bir diken olduğunu bilememişim. Koca yetişmiş ağacın dibinde pörtmüş yabanisi, koca dikiş iğnesi gibi iğneleri var. Ya şu anormal limona ne demeli, şaştım kaldım... Bir yaş daha aldım, doğru bildiklerimi aslı ile karşılaştım.
 Rabbimiz doğada asıl numuneler yaratmış ve onları aşılama yöntemi ile geliştirme olanağı vermiş. Bize sadece o aşı ile kaynaşma işi yaptırılıyor , gerisi sünnetullah gereği tamamlanıyor.
Numune yedi renk, yedi nota gibi kaynaşmalar, hareket değişiklikleri ile muhteşem yeni renkler yeni tatlar yeni seslere ulaşılıyor. Asıl harfler gibi de, binlerce kelimeye bürünüyor. Ve alfabeler gibi de diğer alfabeler ile kaynaştıkça zenginleşiyor. Alış veriş gibi, uyumlu olan kaynaşıyor. İnsanlar gibi de...

"Ey insanlar! Biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışasınız diye sizi milletlere, kabilelere ayırdık. Haberiniz olsun ki, Allah katında en şerefliniz, en takvalınızdır. Muhakkak ki, Allah, bilendir, herşeyden haberdardır. "diyor Rabbimiz Hucurat /13 de.

 Bu tanışmalar yeni kaynaşmalardır . Güzel gelişimlere kucak açar. Fakat insan haddi aştığı için hilkat garibesi gibi oluşumlar oluyor.
Ve şerefli, değerli olmak; ne içinde bulunduğumuz topluluğun cevherlerinden, ne çokluğundan, ne de bilgi sahibi vs . olmasından değil görüldüğü gibi. Değeriniz Takva sahibi olmanızda diyor Rabbimiz. Zenginliklerimiz övünme malzemesi değil. Allah dilerse şu fotoğrafta gördüğümüz gibi; elimizdekileri dikene, hilkat garibesine çevirir de bakar kalırız... Estağfirullah el Azîm. Affet bizi. Tevvab Rabbimiz sen af etmeyi dileyensin. Tövbe edeni af ettiğin gibi onun yaptığı en iyi işi ile ecrini verirsin. Tövbe ya Rabbi bizi razı olduğun kulların arasına al. Sen haddi aşan zalimler için Muntakim'sin. Estağfirullah el Azîm.
 @ikraela
 #esmaulhusna #Tevvab #Muntakim

0 yorum:

Yorum Gönder