Cuma, Haziran 08, 2018 By: Oku Arz

Kereviz yapraklı gözleme yakınca!


Aman ya Rabbi bu nasıl bir yangın?
Gece bir otuz gibi uyandıran sanki gayya kuyusunda gibi kıvrandıran!
Evet evet bu yangının yakıtını ben kendim bile bile taşımıştım.
Su çare olmadı. İçtikçe yandım yandıkça içtiim.Yok böyle olmaz,yüreğimi buz edecek bir teselli için mutfağa gittim.Dünden buz dolabında bu halimi bekler gibi buz gibi meyveyi tükettim.Binbir şükür ile ve suçumu bile bile...
Cehennemde ki o yanış geldi  aklıma,cehennem sakinin kendi yakıtını kendinin götüreceğini,suya kanmayan develer gibi doyurmayan,ferahlatmayan suyu içeceğini,ve yemeğinin de doyurmayan zakkum ağacı olacağını hatırladım.
Burada ki yangınımda beni ferahlatan ve doyuran nimet beni buz dolabında bekliyordu.
Cehennemde ki o yemekte,mutlaka cehennem yakıtını kendinin taşıması gibi yemeği de dünyadayken yaptığı amelleri olmalı. İşe yaramaz,ferahlatmayan bir sürü tohum saçmış ki o şimdi önünde,ne doyuruyor,ne boğazdan geçiyor.
Halbuki işe yarayan,ferahlatan salih amel saçsaydı hayatına,etrafına o buzdolabında kendini bekleyen yürek soğutucu,doyurucu,lezzetli meyveleri kolayca devşirebileceği şekilde bulacaktı.
Ey bizim A'lâ Rabbimiz bizi imtihan edensin.İmtihanlarımızı kolay eyle.Dünyanın lezzetlerine kanıp ahretine yangınını taşıyanlardan olmaktan koru!Bizi birbirimize ferahlık sebebi et,amellerimizi salihlerden et.Hayırlı işlerde yor bizi.Amin ya Muin ya Allah ya Kerim Hû.
Bismillahirrahmanirrahim
" 51. Sonra siz ey sapıklar, yalancılar!

52. Elbette bir ağaçtan, zakkum ağacından yiyeceksiniz.

53. Karınlarınızı ondan dolduracaksınız.

54. Üstüne de kaynar sudan içeceksiniz.

55. Susamış develerin suya saldırışı gibi içeceksiniz.

56. İşte ceza gününde onlara sunulacak ziyafet budur!"(vakıa suresi )

 (Gece ikide yazdım bu mesaji,fakat sabahı bekledim yayınlamak için.)



Benim yüreğimi yakan yemek kereviz yapraklı,köy peynirli,pul biberli kuru soğan zeytinyağı karışımlı gözlemeydi.Kereviz yaprağından denemediyseniz deneyin gözlemeyi.Biz biryerlerden öğrenmedik.Eşim "kereviz yaprağından gözlemeyi yap." dedi yaptım.Artık gözlemem çoğunluk ile çiğ hali ile kereviz yaprağı.Bunu canı  çeken olur diye gece gece bu yazıyı paylaşmadım.Canı çeken şimdi buyursun pazara,fakat diye bilirsiniz ki ya cehennem ile anlatmışsın bu yemeği:)),işte ya tatlı tatlı taşıyabiliyoruz ateşimizi :))
Siz öğlen yemeğine yapın
bütün gün su,çay,meyve tüketin işte :))(her zaman bu kadar yakmıyor tabi,kullandığım peynirde etkiliydi.) Rabbimiz ahretimize ateşi taşıyanlardan olmaktan korusun bizleri...fakat cuzi halleri de bazen tatlı tatlı da yaşarız burada :))
@ikraela
( Fotoğraf #Gül / den bacımın gül kalbi ile çekiminden. #İzmir )

0 yorum:

Yorum Gönder