Cuma, Haziran 22, 2018 By: Oku Arz

Beşer tutuna tutuna yaşama sevinci,kuvveti bulur kendine..

Bir tohum tutunacak bir yer bulursa kendini serpilir.
Beşer tutuna tutuna yaşama sevinci,kuvveti bulur kendine... Yoksa kendinden dahi yorulan varlıktır,ister kendinden haberi olsun ister olmasın.
Hayatta tutunabileceği ne varsa sarılmak ister.Destek ister boy verebilmek içinde... Bir bak istersen ne kadar bitki hali varsa onu beşeriyetin halinde gözlemleyebilirsin.
Olmuş,olabilecek hallerimizin tasviri kainat...ruh hastalıklarının neden ve sonuçları ile çareler zinciri de orada hakkı ile okuyabilirsek Rabbimiz açacaktır.
TUTUNMAK işte ben hayata onun ile tutunuyorum,yaşama tutunuyorum,doğa benim tutkum,tutunduğum vs.
Fakat hepsi İbrahimî o sesi çağrıştırıyor:"...lâ uhıbbul âfilîn."(En'âm suresi 76.ayet mealinden)
Tutunduğumuz ne varsa fani,biz yaşama tutunsak biz kendi ellerimizden sürekli akıp gidiyoruz.Bizden evvel hücrelerimiz pul pul dökülüp toprağa karışıyor.Ben diye verilen o ruh baki.O ruhu fark edince o ruhu ben ben olayım diye inşaa edene sıdk ile tutununca gerçek kopmayan evvel ve ahir olana kavuşmuş oluyoruz.
Rabbimiz emanetini alıncaya dek savrulmalardan,çürüklerden,yakmalardan korunuyoruz.Yoksa yoksa tüm tutulmalar geçici birini sel alır birini yel birini kuş gagalar birini kurt yer... Halimiz öyle olur ki Halil olmak ne mümkün,bir kayıbımız ile gündüzümüz dahi gece olur,gecemiz bir mehtap bulamaz,tüm yaratılmış yücelttiklerimiz söner.Uzayın boşluğunda yörüngesinden kopmuş meteora benzeriz,arasak tutunacak bir yer yok,başı kesilmiş horoz gibi döneriz.Tutuşuruz,kendimizin tutuşturucusu oluruz.
Bir asr geçirmiş olsa beşer bir defa olsun Rabbe tutunmayı bilmemiş ise hüsrandır hayatı... Allah'a gönül ile gönüllü bağlanmak sonsuz mutluluk,Esma-i Hüsnanın Sahibine... Ey Rabbimiz tutunduklarımız Senden nimet, o nimetleri hayırlı et,bizi o nimetlere hayırlı  et.
Estağfirullah elAzîm.
İkra Ela

0 yorum:

Yorum Gönder