Salı, Mayıs 29, 2018 By: Oku Arz

Korkmak 2









        Sabaha renkli renkli kavuşmuşken cıvıl cıvıl devam edeceğimi umarken kalbim de bugün gibi parçalı buluttan sislimi sisli havaya döndü.Yağmurda hiç yağacağa benzemiyordu.O sisli ben sisli tefavuk,kızım kendine kitap sipariş ederken bana da hediye #lasonsuzlukhecesi #nazanbekiroğlu kitabını sipariş etmiş.Kitabı düzenli okumasamda sonlarına yaklaşmıştım.Tam "Suçu başkalarının üzerine atmak şeytandan beri şeytansıların âdetiydi."cümlesinde kaldım.

Kalmalıydımda,bir kitap okuyorsan onu üzerine alına alına gitmelisin.Yoksa kitaptan nasibin ancak eğlenmek/oyalanmak olur.

İçim daha bir sislendi dolmuyordu ki bir damla yağsın.

Neyse bir önce ki paylaşımımda ki "gelincik "tefekkürüm açılacakmış.İsteye isteye çıkmadım dışarıya, işim vardı.

Gök yağacak ile yağmayacak arasındaydı. Yürüdüğüm yer açık alandı.Sanki başımın üzerinde az daha dolsa patlayacak bir hışım vardı.

İnsan yağmurdan korkmaz,safdır o,saf duygunun remzidir.Bebek göz yaşları gibidir,"illa rahmet,billa rahmet"der,dilsiz dudaksız...

Yağar mı yağmaz mı derken bir damla şıp yüzüme düştü.

Kalbim heyecan ile yağmur çok güzel de "gök gürlemese"dedim.

Gök gürlemesi ile kavgacı, gerilimi yüksek sesler hep aynıdır. Çok az insan yüreği yarılmadan,kaçacak bir delik aramadan durabilir.En çokta çocukken.Zor aştım o korkuyu.Kur'an ile buldum kuvvetimi.Korkutanlara karşı selim kalp buldum.

Kelimelerimi buldum,kendimi söz söyleyebilir buldum.

Mütekellim Allah Mükevvir'de.Elhamdullillah.

Evet yağmur damlaları çoğalırken gelincik ile karşılaştım.Bizim kırgın, duygusal halimiz ile...

Birileri kızar diye sözü söylemeye korkan halimizi.Evladın annesine,babasına kızarlar diye söyleyemedikleri,eşler birbirine kızar diye anlatamadıkları,memurun amire bildiremedikleri!

Ya kızar şimdi,gürültü çıkarır,dağıtır ortalığı,şimşek gibi çakar,yıldırım gibi yakar korkusu ile...

Evet evet insan okuduğunu kendine okumalı, düşünmeli...

Toplamalı kendini,güven vermeli,toprak gibi merhamet kuşanmalı ve cesur olmalı korku salanlara,hakkı söyleyebilmeli gelinciğin dili ile latif dökülmeli...

Azanlar maalesef bir de" Beni sen azdırdın,sen azdırmasaydın ben doğrunun önüne set olmazdım/dövmezdim/hakaret etmezdim." der.

@ikraela

#sessizkalma

0 yorum:

Yorum Gönder