Salı, Mayıs 22, 2018 By: Oku Arz

"Ben iyiyim"demek doğru mu?


    

   "Ben iyiyim!"çığlıkları heryerden duyuluyor.Ta en baştan, adem sûkut içinde, ben iyiyim diye bir iddiası yok belli,o nefsim temiz demiyor,temiz tutmaya çalışıyor.Bir defa o hadsizliği etti ve bütün çirkinliği ortaya çıktı. En başta kendisi kendine üflenen ruh ile değil çirkefleşen hali ile baktı, kendinden utandı. Yandı...

Ben iyiyim demekten haya etti.İyilerden olmaya niyet etti,iyi olmaya gayret etti.

Değil mi ki bu dünyada iyilik ve kötülük ile sınavdayız.Karnemiz iyi mi dolu olacak kötümü,asıl orada ortaya çıkacak değil mi? "Yok ben iyiyidim."demek gibi bir lüksümüz de olmayacak.Kendimiz bir kamera gibiyiz,her halimizi içte ve dışta çekiyoruz.Çekimler şahit...mikro kameralar da şahit...o kameradakileri silmek ancak Rabbimize ait.Bize de imkan vermiş.Geri dönüp düzeltme imkanı, kötülüğü iyilik ile savarak...

İblisin mesleği maalesef pişman olmamak ve kendini üstün, hata yapmaz görmek.Hatta derki"Onun ne olduğunu size göstereceğim,onu günah işlemez zannediyorsunuz."

Düzen kurar,ve en zaafı olan bir yerden haksız çıkar teklifi sunar.Mesela" Sen çok iyisin fakat çocuğun madur,50 puan almış kps den fakat ben onu işe yerleştirecek birilerini tanıyorum.Ne dersin?"der.Tabi ki burada Allah'a teslim olmuş ihlas sahibi ademliği ile kabul etmez.

İhlası olmayan ise kayar kayar gider.Bu gibi yani,kadim gelenek,sınavın parçası. Ahrette Rabbimizin mağfireti ile az olan salih amelimiz belki bir pırlanta değerinde yazılır da iyiler saffında oluruz.

Şimdi burada salihler kervanında olabilmek için hak ve mehamet ile kendimizi üstün görmeden çalışmak borcumuz.Her nerede ve ne yapıyorsak.Ademin çamuruna bakmadan,ruhuna bakarak"Nerelisin,hangi topraktansın,kimsin,evsahibi misin,kiracı mı?"demeden.Diyede biliriz fakat o elbiseler ile değerlendirmeden?Ruhuna hürmeten,ötekileştirmeden!
İkra Ela
#instagramyazılarım
#gönültefekkürlerim
@ikraela

0 yorum:

Yorum Gönder