Salı, Şubat 21, 2017 By: Oku Arz

Biz şeklimizi kime emanet ediyoruz?



Geçenlerde aklıma seyrettiğim bir belgeselde ki çorap ören dedeler geldi.Eşime dedim ki:"Emekli erkeklerin bir çoğu kahvelerde okey taşları ile vakit öldürene kadar keşke patik örseler ya da atkı ya da şapka...En azından küçük de olsa büyük iyilikleri olur."
O da bana dönüp dedi ki:"Senin berberin kim?"
Şaşırdım, Kur'an aklıma geldi.Çünkü ben öğüdümü Allah'ın sözünden alıyordum.O söz ki daim güncel.
Rabbimiz Kur'an'da:
A'râf, 31. ayet: "Ey Âdemoğulları! Her mescitte ziynetinizi takının (güzel ve temiz giyinin). Yiyin için fakat israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez."diyor,diğer bir surede ise,
İnşirâh, 7. ayet: "O halde boş kaldın mı, yine kalk (başka bir iş ve ibadetle) yorul."diyor.

Bu ayetlerin bağlamı ile aldığım öğüt insan zamanını,bilgisini,bedenini,yediklerini içtiklerini,yedikleri içtiklerinden oluşan enerjisini israf etmemeli!Rabbimizin rızasına uygun harcamalı!Kolaylığa kavuştum diye gevşeyip kendini bırakmamalı!
Bu düşünceler ile öyle temmennide bulunmuştum.
Eskiden berber ve terzilerden bol öğüt ve haber alınırmış.
Berber ve terzi ikisi de şekil verir insana.Ya bizim istediğimizi bize uygular ya da biz ona deriz ki:

"Sen bize en uygun ve güzel olanı bilirsin istediğin bir şekil olsun! "

Rabbimiz bizim için takva elbisesini yarattı elhamdullillah. Onun Kur'an'ına uyarak ancak giyebiliriz oNurlu peygamberimizin Muhammed (s.a.v)ın libasını.

ikra ela
instagram @ikraela


0 yorum:

Yorum Gönder