Salı, Ocak 31, 2017 By: Oku Arz

Tesbih




Namaz sonu ellerim tesbihe öyle alışmış ki,yanı başıma koyduğum yeri nasıl arıyor!
Gece fark ettim,uykuya dalmadan,parmaklarım yine arıyordu,sanki en yakın olduğumun kokusu gibi...
Hemen yanı başımdaydı.Öyle yıllardır görmediğin sevdiğine sarılmak gibi...
Aldım "Elhamdülillah"dedim.Tam uykuya dalacakken " ben bağımlı mı olmuşum?
" dedim.
Tahtadan yapılmış olması ile ayrıca sevdiğim tespih tanelerine!
Yani o olmayınca dilim lâl mi olacak?
Aslında hiç de tuturamam tesbih taneleri ile kalbimde ki,dilimde ki,aklımda ki zikri..
Ya hızlı giderim ya da zikrin kapısını açar dalarım,uyandığımda bir bakmışım "Allahuekber"deyim.
İnsanın çabası dağınıktır bilirim.Yağmur taneleri gibi tane tane zikre sabır edebilir miyim?
"Estağfurullah el Azîm"
Tesbih tanelerinde değil marifet bilirim.Yusuf (a.s)ın kuyuya,zindana değer katması gibi,tesbih taneleri de zikir ile değer gördü.
Alem-i Kübra zikir ile Hû..
Hirada doğan o kutlu elçinin zikri"La ilahe illallah"
yüreğimizde yükseldi.
O güzeller güzeli belli ki,görüyordu insanların Allah'a yaklaşmak için kendi elleri ile yontup,yonttuklarına bağlandıklarını...
Tükeniriz Hz Eyup gibi,zikrimiz için bir dilimiz kalır.Zikirdir bütün yaralara derman,sular akar bağrından,yeşillenir yüreğin..
Gecenin içinde dolanan ışık gibi.Rabbimiz bizi yaptıklarımıza bağlanmaktan koru.Yaptıklarımız da Senin nimetin.Aracılar aramaktan koru.Ay kayboluyor,güneş batıyor,yıldızlar sönüyor.Rabbimiz her şey Seni zikrediyor, ya Zakîr Hû..

ikra ela

instagram @ikraela



0 yorum:

Yorum Gönder